L’Ajuntament d’Alcanar ha sol·licitat al ministeri d’Indústria a través d’una carta que “no es faça efectiva la indemnització fixada mitjançant el Reial Decret 855/2008, de 16 de maig”, pel qual s’atorgava a ESCAL UGS la concessió d’explotació per a al magatzem Castor, “donat el projecte no s’ha posat en marxa per la conducta dolosa de l’empresa promotora, en no haver efectuat els estudis geològics necessaris i per no empitjorar la situació econòmica actual”. Així mateix, demana al ministeri que “faça totes les accions que legalment estiguen al seu abast en defensa dels interessos generals” per “evitar que s’assumisca el sobrecost derivat del projecte Castor” donat que entenen que l’empresa Escal UGS “ha actuat amb negligència”.
Per últim el consistori exigeix a Indústria que “vista la falta d’estudis geològics especialitzats”, la qual cosa “es confirma per l’Institut Geogràfic Nacional -que fins i tot indica l’existència de falles no cartografiades en el subsòl marí del projecte Castor-", l’aturada “definitiva d’aquest projecte i el desmantellament de les instal"lacions associades, com a garantia de seguretat absoluta per a la ciutadania”.
L'Ajuntament lamenta “la deslleialtat institucional del Ministeri d’Indústria per no haver tramès als ajuntaments afectats pel projecte Castor d’emmagatzematge de gas l’informe de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN), atès que s’han conegut les seues conclusions per la premsa” i es mostra preocupat “davant el dubte existent sobre la posada en marxa d’activitats en la planta marítima, que puguin posar en risc la imatge del municpi davant la propera campanya turística”.
El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha convocat demà els alcaldes de les Terres de l’Ebre per valorar el contingut de l’informe de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) sobre el projecte Castor, fet públic aquesta setmana.
ARA A PORTADA
-
Successos Mor una nena de 9 anys a la Terra Alta per la caiguda d'una roca mentre es banyava Redacció
-
Successos Investigades tres persones per un abocament de 100 quilos de sulfat de coure en un canal de reg de l'Ebre Redacció
-
-
Política Els tortosins ja poden escollir entre les 64 propostes dels Pressupostos Participatius 2026 Redacció
Publicat el
14 de maig de 2014 a
les 19:08
Et pot interessar
-
Societat
L'Observatori de l'Ebre i el Parc Astronòmic del Montsec s'uneixen per divulgar l'eclipsi solar total
-
Societat Els pèrits asseguren que les pedres de la finca i la del cadàver del riu Ebre són "molt semblants"
-
Societat
Més de 3.000 usuaris de la Terra Alta han fet ús de l'autobús a demanda Clic.cat el 2025
-
Societat
Els Mossos vinculen la cinta adhesiva i la pedra lligada al cadàver amb la finca del crim de Tortosa
-
Societat
Reobert al trànsit el pont sobre el riu Sec a la T-324, entre Benissanet i Móra d’Ebre
-
Societat
«Viatja amb Emma», la nova campanya per recaptar donatius per a la investigació del càncer de mama a l'Ebre
