Adif ha posat en servei els renovats sistemes de gestió de tràfic ferroviari en el ramal d'ample convencional que unix les estacions de l'Aldea-Amposta i Tortosa. Les actuacions, amb una inversió de 3,5 milions d'euros, permeten dotar la línia, per on circulen els combois de la R16 de Rodalies i els serveis de mitja distància entre València i Barcelona, de sistemes més moderns per gestionar la circulació, així com sistemes de senyalització i comunicacions més fiables. Sobre el paper, segons Adif, tot plegat ha d'ajudar a incrementar els paràmetres de disponibilitat, funcionalitat i eficiència de l'explotació. Les obres han suposat la renovació integral dels sistemes de les estacions de Tortosa i Campredó per d'altres més moderns.
Els enclavaments electrònics, que han estat objecte de la renovació, permeten recular els moviments de trens, la seguretat, les comunicacions i la senyalització. En este sentit, s'han instal·lat nous sistemes videogràfics per al comandament local dels enclavaments i s'adequarà el de l'estació de l'Aldea. També s'han instal·lat nous elements de camp a les estacions de Tortosa i Campredó, com senyals lluminoses laterals alfanumèriques indicadores de direcció, caixes de terminals, comptadors d'eixos o accionaments. També s'ha actualitzat el sistema existent, Bloqueig Automàtic en Via Única amb control de tràfic centralitzat entre les estacions de Tortosa i l'Aldea, fet que permet una "major flexibilitat" en l'explotació.
Paral·lelament, s'han col·locat cartells i pantalles fixes d'informació, desmuntat les instal·lacions que quedaven fora d'ús, estès cable de fibra òptica per al sistema de comunicacions, s'ha subministrat equipament de telefonia per a l'explotació i s'han realitat operacions per integrar els nous dispositius de telecomandament des del Control de Tràfic Centralitzat a València.
D'altra banda, un cop efectuats estos treballs, Adif preveu iniciar la millora de la infraestructura del mateix tram Tortosa-L'Aldea amb una inversió d'1,3 milions d'euros. Està previst renovar la via amb la instal·lació d'un nou carril al llarg dels més de 13 quilòmetres del ramal i substituir més de 3.000 travesseres. A més, l'ens projecta instal·lar carril de 54 kg/m a les cinc vies, tant d'encreuament com apartadors, a l'estació de Tortosa, així com col·locar travesseres polivalents, renovar totalment la capa de balast, adequar els desviaments o canvis d'agulla i instal·lar quatre aparells de dilatació.
Adif invertix 3,5 milions d'euros en nous sistemes de gestió del trànsit en el tram entre l'Aldea i Tortosa
Les obres inclouen la modernització dels sistemes a les estacions de Tortosa i Campredó
ARA A PORTADA
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
-
-
Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Nou vaques aprofiten una rotonda per protagonitzar una fugida de pel·lícula a la Salsadella Redacció
-
Publicat el 27 d’abril de 2021 a les 16:17
Actualitzat el 27 d’abril de 2021 a les 16:25
Et pot interessar
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca
-
Societat Tortosa ja té les reines i hereus majors de les festes de la Cinta 2025
-
Societat El FabLab Terres de l’Ebre millora l’autonomia d’una jove amb mobilitat reduïda amb impressió 3D
-
Societat L’Arrossera obre les portes com a nou espai de talent, creació i identitat a Deltebre
-
Societat José Luis Arín confia en un pontificat de Lleó XIV continuista però amb una empremta pròpia