Adif ha impulsat noves actuacions per a la millora de la infraestructura i les instal·lacions ferroviàries en la línia d'ample convencional Barcelona-Móra la Nova-Saragossa, segons ha informat en una nota de premsa. D'una banda, s'han adjudicat els treballs de renovació de via en el tram Móra la Nova-Reus-Tarragona amb una inversió superior a 4,8 milions. També s'ha licitat un contracte per a l'execució d'actuacions de millora en la subestació elèctrica de Faió, amb un pressupost superior a 1,3 milions d'euros.
Estes actuacions s'emmarquen en el “compromís del Ministeri de Foment per a la modernització de la infraestructura i les instal·lacions ferroviàries, la supressió de limitacions temporals de velocitat i la millora de la qualitat i fiabilitat de l'explotació, amb el consegüent benefici per als usuaris i la reducció dels temps de viatge”, afirma Adif en la nota.
Pel que fa a la renovació de via en el tram Móra la Nova-Reus-Tarragona, el contracte d'obres ha estat adjudicat a l'empresa Agrupació Guinovart Obres i Serveis Hispània amb un pressupost d'1.906.904,2 euros (IVA inclòs). A aquest import s'afegeix una partida de 2.917.267,4 euros (sense IVA), en concepte dels materials i serveis aportats directament per Adif. Els treballs, amb un termini d'execució estimat de 8 mesos, s'escometran en tres túnels d'este trajecte i consistiran en la rehabilitació de via mitjançant la renovació de carril, la substitució de subjeccions, soldadures i altres treballs complementaris a la via, instal·lacions de seguretat i comunicacions i sistemes d'electrificació.
Actuacions en la subestació elèctrica de Faió
Este contracte, amb un pressupost de licitació d'1.326.367,3 euros, contempla el muntatge d'un nou grup transformador i la modernització de les proteccions de subministrament d'energia a la catenària i de la pròpia instal·lació. També se substituiran els pòrtics dels conductors auxiliars que mantenen constant la tensió elèctrica i permeten garantir un correcte subministrament.
Els treballs, que inclouen a més una partida de 30.448 euros en concepte dels serveis aportats directament per Adif, permetrà augmentar la potència elèctrica subministrada per la subestació, “incrementant els nivells de seguretat i fiabilitat de les instal·lacions i, per tant, reduint la probabilitat d'incidències que poguessin afectar a les instal·lacions ferroviàries”, senyala Adif. Les subestacions són equipaments essencials per garantir una correcta prestació del servei i la seua funció és transformar l'energia procedent de les companyies subministradores, adequant-la a les característiques que precisen el tipus d'electrificació de la línia aèria de contacte, les instal·lacions de seguretat i comunicacions i altres dispositius del sistema ferroviari que alimenten.
Adif adjudica actuacions de millora de la línia ferroviària de Móra la Nova
Els treballs tenen un termini d'execució estimat de 8 mesos
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de febrer de 2017 a les 20:33
Actualitzat el 09 de febrer de 2017 a les 20:42
Et pot interessar
-
Societat L’Estat destina 8,2 milions d’euros a la nova caserna de la Guàrdia Civil d’Amposta
-
Societat Neix la plataforma Parem Lo CatSud contra l’ampliació del macropolígon industrial a Tortosa i l’Aldea
-
Societat L’Ametlla de Mar impulsa un gran aparcament dissuasiu per a vehicles i caravanes al «pàrquing dels camions»
-
Societat Deltebre aixeca un nou mirador al Molí dels Mirons per reforçar la connexió amb el riu
-
Societat La UGT exigeix agilitzar els tràmits per l’heliport de Móra d’Ebre
-
Societat Unió de Pagesos pressiona el Govern perquè ajudi els agricultors afectats pels incendis del Baix Ebre