El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu d’una nova carretera entre Riba-roja d'Ebre i la Granja d'Escarp (Segrià), que permetrà millorar la mobilitat comarcal i l’accessibilitat de diverses poblacions. La nova via tindrà una longitud d’uns 27 quilòmetres, quan l’itinerari per la xarxa actual en suma prop de 50. S’estima que l’obra comportarà una inversió de 40 milions d'euros.
a nova carretera, molt reclamada pel territori, permetrà connectar més directament aquests municipis, escurçar recorreguts, millorar les condicions en la conducció i dotar d’una altra sortida a Almatret, que a dia d’avui només està comunicada per l’LV-7046. Així mateix, per a la població de Riba-roja d’Ebre, la carretera representarà una nova comunicació cap al nord-est.
Actualment, la comunicació entre Riba-roja d’Ebre i la Granja d’Escarp es duu a terme mitjançant la C-12 (Eix de l’Ebre) des de Riba-roja d’Ebre a Maials i la carretera C-45 de Maials a Seròs. A partir de Maials, la carretera LV-7046 permet accedir a Almatret i a partir de Seròs, la carretera LP-7041 permet arribar a la Granja d’Escarp.
La secció de la nova carretera serà de vuit metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres d’amplada. El traçat s’inicia al pont sobre l’Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l’LP-7041, que dona entrada a la Granja d’Escarp. A més dels municipis esmentats, també abasta els d’Almatret i Seròs.
Tres trams
De sud a nord, la via es dividirà en tres trams. El primer, entre Riba-roja i Almatret tindrà 8,7 quilòmetres de longitud i és el que presenta un tram d’orografia més complex, en concret al sud d’Almatret. En este àmbit, es preveu la construcció d’un fals túnel d’uns 190 metres.
El tram central, a Almatret, tindrà 3,8 quilòmetres de longitud. Part del seu traçat, uns 1,5 quilòmetres, es recolzarà sobre l’LV-7046 i, posteriorment, enfilarà en direcció nord mitjançant una nova traça.
El tercer tram, del nord d’Almatret fins a la Granja d’Escarp, tindrà uns 14,5 quilòmetres de longitud. Este tram salvarà la zona central de la serra de Picarda passant per la seua vessant est. A l’inici d’este tram, es preveu la construcció d’un pont sobre el barranc de la Vall de la Vila, amb una longitud d’uns 170 metres. Este tram s’acabarà a la rotonda existent situada a l’LP-7041, prop del riu Segre. La darrera part de la nova carretera farà també de variant de la Granja d’Escarp.
Territori adjudica el projecte d'una nova carretera entre Riba-roja d'Ebre i la Granja d'Escarp
La nova infraestructura tindrà una longitud de 27 quilòmetres, quan l’itinerari actual en té uns 50
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2018 a les 16:02
Actualitzat el 26 d’abril de 2018 a les 19:56
Et pot interessar
-
Política Tortosa impulsa la regeneració de la ciutat històrica amb la participació ciutadana
-
Política El conseller d'Esports visita les instal·lacions esportives municipals de Tortosa
-
Política Illa afirma que el Govern està agilitzant el planejament del futur hospital
-
Política Acusen l’extrema dreta de judicialitzar la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Política Salvadó revalida la presidència de la Federació d'Esquerra en imposar-se a la candidatura de Rué
-
Política El clavegueram del Poble Nou es modernitza per garantir un futur sostenible