Nou cartipàs a l'Ametlla de Mar per afrontar el tram final de legislatura

Gaseni es queda Urbanisme i nomena nous tinents d’alcalde: Xavier de la Fuente, Jani Brull, Antonio Espuny i Vicent Llaó

Publicat el 22 d’abril de 2026 a les 10:30

El nou equip de govern de l’Ametlla de Mar ja ha posat fil a l’agulla a la seua nova estructura municipal. Després de l’acord i el pacte de govern establert per als darrers 14 mesos de la legislatura, l’Ajuntament ha oficialitzat la configuració del cartipàs i el repartiment de responsabilitats entre els seus regidors. Amb el nou repartiment, el govern de coalició d’ERC, PSC i Entesa busca consolidar projectes i assegurar l’estabilitat institucional fins a la finalització del mandat.

L’actual alcalde, Jordi Gaseni, a més de les funcions d’alcaldia, assumirà directament les competències d’Urbanisme. El nucli del govern es completa amb quatre tinences d’alcaldia que es divideixen les grans àrees de gestió. Xavier de la Fuente ocuparà la primera tinència d’alcaldia. Sota la seua responsabilitat, recauran les carteres de Planificació Estratègica, Governació, Serveis d’Emergències, Mobilitat i Pesca.

La segona tinència d’alcaldia serà per a Jani Brull, qui gestionarà àrees clau per a la projecció del municipi com Educació, Turisme i Comerç, a més de Cultura i Llengua Catalana. Per la seua banda, Antonio Espuny, com a tercer tinent d’alcaldia, s’encarregarà de les àrees econòmiques i laborals amb les regidories d’Hisenda, Medi Ambient, Formació i Treball. La quarta tinència d’alcaldia recau en Vicent Llaó, que serà el responsable d’Obres i Serveis, Urbanitzacions i Festes.

Dins de l’organigrama municipal, les regidories de caràcter més social i intern han quedat assignades a Noèlia Brull i Joan Manel Tello. Brull ostentarà la gestió de Benestar i Salut, Gent Gran, Esports i Igualtat. D'altra banda, Tello assumirà les responsabilitats en Joventut, Recursos Humans i Mitjans de Comunicació.

Gaseni ha explicat que un dels principals objectius que estan treballant és l'aprovació del pressupost que confien que pugui ser en breus. "És necessari per gestionar el dia a dia, definir tots estos projectes encallats per la falta de pressupost i estar al costat de la gent per fer de la Cala el gran poble que mereixem", ha destacat el batlle.