Entitats sobiranistes catalanes han impulsat la Plataforma 1 d'octubre per donar a conèixer totes les activitats que es faran de cara a l'aniversari del referèndum arreu del país. De moment, han impulsat el web 1octubre2018.cat que té per objectiu reunir i llistar tots els actes que s'organitzen per reivindicar l'1-O. Les accions tindran lloc de manera descentralitzada, tant la mateixa jornada del referèndum com el cap de setmana previ a la majoria de poblacions del país.
La Plataforma 1 d'octubre és impulsada per diversos col·lectius i organitzacions ciutadanes, com ara l'ANC i Òmnium, per tal d'aglutinar i coordinar els actes unitaris del Primer d'Octubre. Així mateix, fa una "crida a la societat a reclamar-ho tot, exigir-ho tot i conjurar-se per recuperar tot el que va fer possible l'1 d'octubre, i atorgar tota la legitimitat al resultat". "És d'esta manera que podrem trobar una solució democràtica al conflicte polític i, si la majoria del poble de Catalunya ho desitja, fer efectiva la República catalana", han dit en un comunicat.
A banda dels actes d'arreu del territori, la Plataforma proposa concentracions davant dels centres de treball a les 12h i crida a participar a la manifestació de Barcelona per demanar que es faci efectiu el mandat de l'1-O.
Neix la Plataforma 1 d'Octubre per aglutinar tots els actes d'homenatge al referèndum
ANC, Òmnium, els CDR i altres entitats impulsen la plataforma i fan una crida a la societat a "conjurar-se per recuperar tot el que va fer possible l'1-O"

- Una urna a la manifestació pel primer aniversari del 20-S -
- CDR
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de setembre de 2018 a les 10:19
Actualitzat el 24 de setembre de 2018 a les 17:03
Et pot interessar
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar
-
Política Aprovat un manifest a favor de la gigafactoria d'IA a Móra la Nova
-
Política Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts