Movem Tortosa defensarà al proper ple del mes de novembre una moció estrictament local i una altra que fa referència a la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’impost de plusvàlues que afecta els ajuntaments de manera directa i que ha estat anul·lat parcialment durant estes últimes setmanes.
La primera proposta proposa introduir bonificacions a l’aparcament de la Plaça Alfons XII amb l’objectiu de promocionar el comerç local i l’activitat econòmica, facilitant d’esta manera les compres i gestions un cop remodelada la plaça, tenint en compte que l’equip de govern ha anunciat que entre 2022 i 2023 s’iniciarà el procés, que també inclou l’aparcament. Un cop enllestit el projecte, es pretenen licitar les obres que aniran lligades a l’explotació de l’aparcament soterrat de la plaça, sent la mateixa empresa la que assumeixi les obres la que també en serà adjudicatària de l’aparcament. De fet, ja s’està negociant amb l’actual empresa gestora de l’aparcament el poder escurçar l’adjudicació per a que finalitzi l’any vinent quan comencin les obres enlloc del 2024. El primer partir de l’oposició defensa que “ara és el moment de negociar les condicions de la concessió del servei per poder introduir canvis tarifaris amb l’objectiu d’afavorir la revitalització del centre comercial i treballar juntament amb comerciants i restauradors per pal·liar els efectes de la pandèmia”. En paraules del portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan “ estos canvis tarifaris poden anar des de l’aplicació d’una tarifa reduïda per a l’aparcament de llarga durada, 30 minuts gratis per fer compres i gestions o fins i tot treballar conjuntament amb les associacions de comerciants per oferir vals descompte de l’aparcament als seus clients. Hi ha moltes fórmules aplicables que poden contribuir a incentivar l’activitat i el comerç al centre”.
Concretament la moció insta l’ajuntament a incloure al plec de condicions bonificacions en forma de reducció de tarifes, que es treballe amb totes les associacions de comerciants i restauradors per trobar les bonificacions més adients i per últim, i lligat a la lluita amb el canvi climàtic, bonificacions específiques per a vehicles elèctrics que en facin ús.
La segona moció que afecta directament els ajuntaments, va lligada a l’anul·lació d’una part important de l’impost de plusvàlues arrel d’una sentència del Tribunal Constitucional.
En este sentit Jordan explica que “el fet que s’anul·li aquest impost disminuirà els ingressos dels ajuntaments i el que pensem és que el municipalisme s’ha de posicionar i demanar a governs superiors compensacions, i més en un moment en què els ajuntaments s’han guanyat l’autonomia financera, sent les que més ràpides han respost a la pandèmia i les que han de contribuir directament a la reconstrucció econòmica”.
Movem Tortosa proposa per una part demanar al govern de l’Estat que inclogue en la Llei de Pressupostos un fons específic de compensació als ajuntaments per la desaparició d’aquest impost i que modifique la Llei Reguladora de les Hisendes Locals per a que es pugue recuperar part de l’impost i per altra banda, al govern de la Generalitat que elabori la Llei de Finançament Local, previst per l’Estatut de Catalunya i que mai s’ha desenvolupat.
Movem Tortosa demanarà al Ple bonificacions per a l’aparcament de la Plaça Alfons XII
El primer partit de l’oposició presentarà també una altra moció sobre l’impost de plusvàlues, on demana compensacions per als ajuntaments i la redacció de la Llei de Finances Locals
- Roda de premsa de Movem Tortosa on presenten les demandes per al Ple Municipal de Novembre -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de novembre de 2021 a
les 16:22
Actualitzat el
02 de novembre de 2021 a les
16:42
Et pot interessar
-
Política El Govern autoritza els terrenys del nou heliport de Móra d’Ebre
-
Política
Moció de censura d’ERC, PSC i Entesa per assumir el govern de l’Ametlla de Mar
-
Política
Llum verda al pressupost del 2026 de Tortosa amb el suport de la CUP
-
Política El socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l'Ametlla de Mar i passa a l'oposició
-
Política
Les discrepàncies entre els regidors del PSC encallen el relleu a l’alcaldia de l’Ametlla de Mar
-
Política
L'alcalde de Móra d'Ebre es reuneix amb Illa per abordar el retorn de l’helicòpter medicalitzat
