El president del tribunal de l'1-O, Manuel Marchena, ha respost a dos testimonis, una d'elles la regidora senienca Isabel Castell, que han volgut remarcar que contestaven a l'acusació popular de Vox perquè la llei els obliga. "Tot el que es fa aquí és per imperatiu legal, té el deure de declarar, tots estem aquí per imperatiu legal, però si ho vol subratllar fa molt bé de fer-ho", ha dit a Joan Torres, un votant d'Anglesola, a l'Urgell. Una fórmula similar ha usat per valorar la mateixa afirmació que ha fet la senienca Isabel Castell, a qui ha recordat que ella "tot" el que passava a la sala era "per imperatiu legal". Un altre testimoni, Alfons Barceló, ha mostrat el rebuig a "l'extrema dreta feixista" i Marchena també li ha recordat l'obligació de declarar. A més, en el cas de Torres, havia presentat un escrit per poder declarar en català però Marchena li ha remarcat que els testimonis no tenen aquest dret "per més respecte que tinguem a la llengua catalana". "En aquest judici està tot reglat, també l'idioma", ha afegit el magistrat.
A banda dels dos testimonis que han expressat que responien a Vox per "imperatiu legal", n'hi ha hagut un tercer que també ha fet una objecció a haver-los de contestar. "Vull mostrar un rebuig absolut a les idees de l'extrema dreta feixista de Vox, però respondré", ha manifestat Alfons Barceló, d'Alforja, al Baix Camp. El jutge li ha dit que té l'obligació de respondre i ell ha reconegut que, tot i l'objecció, tenia intenció de fer-ho. "Doncs faci-ho si us plau", li ha dit Marchena.
Marchena ha estat més explícit en el cas d'Isabel Castell, que ha promès ser "una testimoni veraç i imparcial" i que és "concejala" a la Sènia, i no "concejal" com ha apuntat l'advocat de Vox. "Està asseguda aquí per imperatiu legal, ha respost a la lletrada que l'ha proposat per imperatiu legal, també a les preguntes del fiscal i l'advocacia de l'Estat i ara té l'imperatiu legal de respondre l'acusació popular; si el vol subratllar el subratlla però tot el que ha passat aquest matí és per imperatiu legal", ha declarat el president del tribunal.
Marchena frena una pregunta del fiscal
El president del tribunal també ha intervingut quan ha vist que el fiscal Jaime Moreno preguntava a un votant de Vic, Jordi Vidal, si "va votar per la independència". "No pot preguntar al testimoni què va votar, formuli una altra pregunta", l'ha tallat el president.
Marchena a la regidora de la Sénia Isabel Castell: «Tot el que passa aquí és per imperatiu legal»
Política
Castell ha rectificat que és "concejala" de la Sènia, i no "concejal" com ha apuntat l'advocat de Vox
ARA A PORTADA
-
Societat La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció Agència Catalana de Notícies
-
Política El soci privat d'Aigües de Tortosa demanda l'Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues Redacció
-
Successos Mor ofegat un home de 82 anys en una piscina privada de la Sénia Agència Catalana de Notícies
-
Economia Europa obre la convocatòria per a les set gigafactories d'IA: Móra la Nova en plena cursa Redacció
Publicat el
08 de maig de 2019 a
les 16:17
Actualitzat el
08 de maig de 2019 a les
19:20
Et pot interessar
-
Política
Nou municipis de les Terres de l'Ebre opten a la segona convocatòria de subvencions del Pla de Barris
-
Política
Flix prepara la candidatura al Pla de Barris per revitalitzar el nucli antic
-
Política
Jordi Jordan repetirà com a candidat de Movem Tortosa a les municipals del 2027
-
Política
Els veïns de l'Ampolla decidiran entre cinc projectes dels Pressupostos Participatius per invertir 30.000 euros
-
Política El Govern ratifica l'adquisició de 20 MW addicionals per garantir l'energia per a la gigafactoria d'IA
-
Política
Enlairem Deltebre visita més de 5.000 llars en una nova edició de la campanya Porta a Porta
