L’Assemblea Nacional Catalana a les Terres de l’Ebre defensa que sense disposar de les eines pròpies d’un estat independent, Catalunya i les Terres de l’Ebre no podran garantir de manera continuada la supervivència del tram català del riu i del Delta. “Només esdevenint un estat independent amb plena sobirania, podrem convertir el conflicte en un assumpte d’abast internacional que haurà de ser negociat entre dos països, Catalunya i Espanya, en igualtat de condicions”, assegura l’entitat en un comunicat fet públic este dijous.
‘Terres de l’Ebre per la independència’, formada pel conjunt de totes les Assemblees Territorials de l'ANC d'esta regió, es posiciona d’esta manera davant l’aprovació del nou pla hidrològic de la conca, al que titlla de “nou atac del govern espanyol al riu Ebre i al conjunt del nostre territori”.
L’entitat considera que este pla hidrològic de conca “representa un nou atac frontal de l’estat espanyol, no només al riu, sinó també al Delta i al nostre territori. Representa un atac directe a la capacitat de gestió dels nostres recursos naturals”, apunta.
Per tot, anuncia el seu suport a totes les actuacions pacífiques que s'emprenguen per tal d’aturar l’aplicació del pla.
ERC demana la reunió de la Comissió per a la Sostenibilitat
Per la seua banda, la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana de Catalunya ha anunciat esta setmana que registraran a tots els ajuntaments i consells comarcals una moció en defensa de la gestió racional i sostenible dels recursos hídrics de la conca de l’Ebre.
La moció que presentarà ERC, a més de manifestar al Govern de l’Estat espanyol i a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre el rebuig al Pla hidrològic de la conca de l’Ebre aprovat, demana al Govern de la Generalitat que convoque amb caràcter d’urgència una reunió extraordinària de la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre, per tractar les accions a emprendre davant l’aprovació del Pla. La moció d’ERC també demana donar suport a les accions del Govern de Catalunya i altres institucions davant la Comissió Europea i altres organismes de caràcter estatal i internacional i també donar suport a les mobilitzacions i accions socials contra el Pla hidrològic de la conca de l’Ebre.
L’ANC diu que la independència donarà igualtat de condicions en el conflicte de l'Ebre
La Federació de l’Ebre d’ERC registrarà a tots els ajuntaments i consells comarcals una moció en defensa de l'Ebre i demanant que es reunisca la Comissió per a la Sostenibilitat

ARA A PORTADA
-
Continua el judici a les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa: declaren dos mossos i un detectiu Redacció
-
Arrenca el judici pel frau als exàmens del carnet de conduir de les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa Redacció
-
Qui és Ada Lluch, la jove de Tortosa convertida en influencer de la ultradreta a escala mundial? Víctor Rodrigo
-
-
Publicat el 06 de març de 2014 a les 16:29
Et pot interessar
-
Política Renovació a ERC la Ràpita: Àngels López assumeix la presidència local
-
Política Canvi de majories al Consell Comarcal del Montsià: el govern de PSC i Junts perd el control
-
Política Tortosa aplega 1.500 persones en defensa de la llengua i més inversió a les Terres de l'Ebre
-
Política Tortosa, una de les tres ciutats catalanes amb manifestació simultània per la Diada
-
Política Els Ajuntaments afectats pel foc de Paüls demanaran a Illa total celeritat en el cobrament dels ajuts directes a pagesos i ramaders
-
Política ERC demana a Txell Ulldemolins que renuncie a l’acta de regidora i consellera comarcal després de donar-se de baixa del partit