La Policia Nacional ha informat este divendres en una nota de premsa sobre la detenció, fa tres setmanes, de dos ebrencs com presumptes autors de delictes d’amenaces i injúries contra les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat desplegats a Catalunya arran del dispositiu de l’1 d’octubre.
Tal com va avançar l’aguaita.cat, un dels detinguts és un jove de Camarles, que hauria insultat a la Guàrdia Civil com a reacció a la violència exercida pels antidisturbis contra els votants en la jornada del referèndum. L’altre, seria un noi de Deltebre.
La investigació es va desenvolupar durant el passat mes d'octubre quan els agents van constatar l'existència de “contínues publicacions en xarxes socials en què s'incitava a l'odi”, segons expliquen en la nota de premsa.
Segons manté la Policia Nacional, els comentaris "proferien amenaces i injúries" com "no mereixeu viure putos guàrdies civils i nacionals" o "cal anar a pegar foc a les casernes de la Guàrdia Civil".
Després d'analitzar els perfils des d'on es publicaven les amenaces, els agents van identificar els dos presumptes autors i van procedir a la seva detenció.
La Policia Nacional confirma la detenció de 2 ebrencs per amenaces i injúries contra el cos policial
Els detinguts van publicar comentaris després de la violència contra els votants en l'1 d'octubre a Facebook

- Actuació de la policia espanyola en un col·legi electoral de Barcelona -
- Claudio Rivero
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de novembre de 2017 a les 13:04
Actualitzat el 17 de novembre de 2017 a les 16:29
Et pot interessar
-
Política Acusen l’extrema dreta de judicialitzar la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Política Salvadó revalida la presidència de la Federació d'Esquerra en imposar-se a la candidatura de Rué
-
Política El clavegueram del Poble Nou es modernitza per garantir un futur sostenible
-
Política Anul·lada la tercera condemna a un home empresonat per violacions del 1991