Avui, en una roda de premsa celebrada a Camposines, la CUP ha tornat a exigir al Govern de la Generalitat la derogació del Decret 16/2019 i ha interpel·lat a ERC perquè ho inclogui en l'acord d'investidura que les dues organitzacions han pactat.
La diputada per la CUP-G al Parlament Laia Estrada ha explicat que l'organització continua treballant per millorar l'acord amb ERC, i en concret el punt de transició ecològica que inclou el desenvolupament de la Llei de transició energètica abans del 2022 i la moratòria dels de grans projectes eòlics i fotovoltaics d'impacte territorial negatiu del Decret. Estrada, que ha qualificat l'acord de mínims, ha insistit en les conseqüències negatives que està comportant pel territori l'aplicació del Decret sense tenir un Pla Territorial d'implantació aprovat i que ha suposat "la liberalització del sector deixant en mans de l'especulació i l'oligopoli energètic un dels reptes més grans i urgents que tenim com a societat".
La diputada ha recordat que la CUP va ser l'únic grup parlamentari que va votar en contra en el seu moment i que el Decret es va fer a esquenes del territori i amb l'oposició d'entitats i col·lectius ecologistes. Tanmateix, Estrada ha volgut remarcar que l'organització no s'oposa a la implantació de les renovables, sinó que aquesta estigui "en mans dels que més han contribuït a l'emergència climàtica". La diputada ha assenyalat que les grans empreses han tornat a proposar nous projectes de renovables amb l'expectativa d'accedir a línies d'ajuda provinents dels Next Generation, "diners públics que estan destinats a rescatar les grans empreses" ha assegurat.
D'altra banda, Júlia Urgell, membre de CUP Terres de l’Ebre, ha presentat la campanya "Sí a les renovables, salvem el territori" que l'organització ha començat a desplegar a tot el principat, com una resposta al model d’implantació que a la Terra Alta, igual que altres zones del país, “afectarà el nostre modus vivendi, el nostre model socioeconòmic decidit per la població i degradarà les zones agràries, on només hi haurà plantats molins i plaques solars”, ha assegurat.
Entre altres accions, la CUP presentarà a tots els ajuntaments de l’Ebre on té representació una moció en contra dels macroprojectes de centrals eoliques i fotovoltaiques. A més a més, Urgell ha anunciat que la CUP dona recolzament a totes les mobilitzacions previstes al llarg del territori i animat a la gent a participar-hi.
La CUP denuncia els macroprojectes eòlics i fotovoltaics que afecten al territori
Política
La CUP demana una implantació de les energies renovables real, local i participada i la derogació del Decret Llei 16/2019
ARA A PORTADA
-
Successos Més d’11 quilòmetres de retencions a l’AP-7 en sentit sud des de l’Ametlla de Mar per un accident Joan Navarro
-
Successos Detenen dos homes a l’Aldea amb 646 samarretes esportives presumptament falsificades Joan Navarro
-
Política Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros Joan Navarro
-
-
Política El Ple d'Amposta aprova la concessió de l’edifici que acollirà els estudis d’Odontologia Joan Navarro
Publicat el
27 d’abril de 2021 a
les 17:34
Actualitzat el
27 d’abril de 2021 a les
17:49
Et pot interessar
-
Política
Illa anuncia 2 milions d’euros per reforçar l’Observatori de l’Ebre en plena jornada de l’eclipsi
-
Política
La calor extrema modifica el calendari de les obres del Temple i els aparcaments de Renfe a Tortosa
-
Política
L'alcalde de l'Ampolla nega que vulga dimitir a l'octubre però es guarda la decisió sobre el seu futur polític
-
Política
El soci privat d'Aigües de Tortosa demanda l'Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues
-
Política
Nou municipis de les Terres de l'Ebre opten a la segona convocatòria de subvencions del Pla de Barris
-
Política
Flix prepara la candidatura al Pla de Barris per revitalitzar el nucli antic
