Junts ha sol·licitat la compareixença del director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, a la Comissió d'Interior del Parlament perquè doni explicacions sobre els últims accidents a l’AP-7 a les Terres de l'Ebre. El grup parlamentari també ha registrat una bateria de preguntes al Govern per reclamar el motiu exacte pel qual un camió que transportava oli mineral va bolcar i va bloquejar la via a l’altura de l’Ametlla de Mar dissabte passat, i per què van caldre més de trenta-tres hores per restablir la circulació. El darrer sinistre a l'AP-7 s'ha produït este dimarts a l'Aldea amb tres camions implicats i la mort d'un dels conductors.
"Volem saber quines mesures es preveuen per evitar que es repeteixin situacions similars, tant en l’àmbit de transport de mercaderies i vehicles pesants com en la gestió de comunicacions i informació pública. Al territori no ens podem permetre el luxe d’estar desconnectats per culpa d’accidents a l’AP-7", ha defensat la diputada de Junts, Irene Negre.
Junts ha demanat al Govern una valoració de la resposta operativa i del temps de reobertura i si considera que hi ha aspectes que cal millorar. En aquesta línia, Negre ha preguntat per què es va emetre una piulada de prealerta del PROCICAT sobre un camió amb etanol i posteriorment la piulada va desaparèixer, i quin va ser el motiu procedimental. Per això, Junts vol saber si hi ha hagut "cap avaluació interna o auditoria sobre la fallida comunicació institucional en aquest cas" i, si ha estat així, quins són els resultats preliminars.
El grup parlamentari també vol conèixer si hi ha plans de contingència o simulacres específics per al cas de talls llargs d'autopistes amb transport de mercaderies perilloses i, si hi són, quan es va fer l’últim simulacre i quins aprenentatges se n’han extret. La diputada ebrenca també pregunta si s'assumirà responsabilitat institucional en cas que la prealerta del PROCICAT fos finalment incorrecta o mal comunicada, i si hi ha "mesures disciplinàries o de revisió de procediments".
