Reoberta l’AP-7 després d’un accident a l’Aldea que ha provocat un mort

Es manté un carril tallat a l'AP-7 a l'Aldea en tots dos sentits i hi ha retencions al llarg de 16 km d'Ulldecona a l'Aldea cap al nord

Publicat el 11 de novembre de 2025 a les 07:52
Actualitzat el 11 de novembre de 2025 a les 14:19

Mor el conductor d'un dels camions implicats en l'accident múltiple que talla l'AP-7 a l'Aldea. Un altre conductor ha resultat ferit greu i els efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) l’han traslladat a l’hospital Joan XXIII. 

L'AP-7 es veu afectada des de primera hora d'este dimarts a l'altura de l'Aldea (Baix Ebre) en els dos sentits de la marxa per un accident amb tres camions implicats.

El cos d'emergències ha rebut l'avís a les 5:23 hores i, des d'aleshores, s'han fet desviaments obligatoris per la sortida 308 a l'Ampolla en sentit sud, i per la sortida 322 a l'Aldea en sentit nord cap a l'N-340. A les dues del migdia, es manté un carril tallat a l'AP-7 a l'Aldea en tots dos sentits i hi ha retencions al llarg de 16 km d'Ulldecona a l'Aldea cap al nord i mig quilòmetre d'intensitat a l'Aldea en sentit sud. A més, l'N-340 va carregada a l'Aldea.

Sergi Saladié, cap de l’àrea regional de Mossos de Trànsit, ha explicat que investiguen ara per què el camió que circulava en sentit sud ha envaït el sentit contrari i ha provocat l’accident. El tercer camioner ha resultat il·lès. Pel que fa al sentit nord, encara tallat, ha indicat que estan a l’espera de buidar la càrrega, retirar el camió i comprovar que la plataforma estigui preparada per poder circular. Fins que no es mogui el vehicle no es podrà comprovar en quines condicions està l’asfalt. El desviament cap a l’N-340 continua, on també es registren retencions.

Per la seva part, Lluís López, sotscap d’intervenció de Bombers de guàrdia, ha assenyalat que la víctima mortal ha quedat atrapada sota la càrrega, però per poder rescatar-lo primer han hagut d’apagar l’incendi que ha provocat el xoc entre els dos vehicles. No ha estat possible rescatar-lo amb vida. López ha apuntat que són vehicles que porten molt de pes, uns 30.000 quilos. Un dels camions accidentat portava paqueteria diversa i l’altre, producte per a supermercats en grans contenidors, com ara menjar per a animals o pastilles rentavaixelles. El conductor que ha mort ha quedat atrapat per aquests contenidors. L’altre sí que ha pogut ser excarcerat en estat greu, amb traumatisme cranioencefàlic greu i politraumatisme a cames i braços.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, s’ha mostrat molt preocupat pels sinistres amb conductors de camions morts. Segons dades de l'1 de gener fins al 31 d’octubre, nou persones que viatjaven en camió han mort a les carreteres catalanes, el triple que l’any passat en aquest període. “Tenim un increment molt notable i això ens preocupa moltíssim”, ha recalcat.

El sinistre ha provocat l'incendi d'un dels vehicles i 13 dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat en les tasques d'extinció. A les 9 hores, els incendis dels camions implicats ja havien estat apagats. A causa de l'accident, la mitjana està feta malbé i hi ha molta ferralla a l'asfalt.

 

Trànsit estudia més mesures

Trànsit està analitzant la sinistralitat a la demarcació de Tarragona i posant el focus a l’Ebre. Lamiel ha assenyalat que a l'AP-7, de Calafat a Camarles en sentit sud, hi ha una recta de baixada “molt imponent”, en què els camions “pateixen”, ja que així ho han reportat. El director de Trànsit ha recordat que els camions tenen prohibit avançar a l’AP-7 a les Terres de l’Ebre, però que estudien si caldrien més mesures, com limitar-ne la velocitat.

“Hi ha un projecte del Ministeri sobre la taula de velocitat variable i ens sembla molt bé, però nosaltres també analitzarem tocar velocitats en aquesta zona per controlar la via en aquest tram concret de l’Ebre”, ha afirmat.

Este és el segon accident de camions en tres dies al tram de l'AP-7 que passa per l'Aldea, després que diumenge bolqués un camió cisterna amb papers falsos que va afectar el trànsit durant 24 hores, registrant cues de 10 quilòmetres. El camió ocupava una part de la via i tots els recursos estaven preparats per retirar-lo fins que es van adonar que el que portava a dins no era oli industrial, com posava als papers, sinó 29.000 litres de gasoil.