L'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, comunicarà en la sessió plenària ordinària del pròxim 5 de gener la seua renúncia al càrrec, d'acord amb el pacte de govern subscrit el juny de 2023 entre Movem Tortosa-PSC i Esquerra Republicana, en què les formacions polítiques van pactar compartir l'alcaldia. Així ho ha explicat avui l'alcalde, que juntament amb la primera tinent d'alcaldia, Mar Lleixà, ha informat dels temes que es debatran en el ple. Pel que fa al ple d'elecció de la nova alcaldessa, Mar Lleixà (ERC), serà el 10 de gener.
"Els objectius del govern i el treball continuarà sent el mateix més enllà de qui és la persona que presideix la corporació", ha dit Jordan. L'alcalde també ha destacat la feina feta durant estos dos anys i mig en què ha presidit la corporació municipal. Entre les accions que ha destacat hi ha la posada en marxa les dues primeres llars d'infants públiques; d'adquisició de la subvenció més gran de la història de l’Ajuntament amb un projecte de 25 milions d’euros pel pla de barris i viles de la Generalitat a la ciutat històrica; l'impuls d'una vuitantena d'habitatges públics; les obres d'ampliació i reforma del Teatre Auditori Felip Pedrell.
També ha afegit a la llista la remodelació de la façana fluvial per obrir la ciutat a riu; el circuit verd i l'actuació al patrimoni emmurallat; la subvenció d'1,7 milions d'euros per a la pista d'atletisme; el pacte sobre els terrenys per al nou hospital i la possible la construcció del tercer pont sobre l'Ebre amb la Generalitat, entre altres actuacions.
"I més enllà de les grans actuacions seguim treballant en el manteniment dels equipaments i espai públic a través del Pla Cuidem Tortosa", ha manifestat l'alcalde. Jordan també ha explicat que precisament ahir es va reunir amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, per fer repàs de tots els temes que Ajuntament i Generalitat treballen conjuntament per "fer avançar" la ciutat.
