El Ministeri de Foment està negociant amb la Generalitat com descongestionar l'N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona. Així ho han confirmat fonts del Ministeri que no han volgut donar més detalls sobre estes converses. Amb tot, l'ACN ha pogut saber que fa unes setmanes, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va mantenir una reunió amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, on se li va traslladar la proposta que fa el Govern. Si bé es confirmen els contactes, ni el Ministeri ni el Govern volen parlar obertament de les mesures que es plantegen perquè es va acordar treballar des de la discreció, segons han reconegut fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. De fet, des de Foment asseguren no tenir cap proposta per escrit.
La proposta que la Generalitat hauria traslladat a Foment es concreta, d'una banda, amb la restricció del pas de camions per l'N-340 per les Terres de l'Ebre, el Tarragonès i el Penedès obligant-los a desviar-se per l'autopista AP-7 amb bonificacions d'entre el 35% i el 50% del cost dels peatges. Esta solució, la mateixa que es va aplicar fa quatre anys a l'N-II, es complementa amb la gratuïtat de l'autopista pel tram de les Terres de l'Ebre i del Penedès pels residents, que es controlaria a través d'un sistema de telepagament bancari com el Via-T.
En concret el desviament obligatori de camions i la gratuïtat per als veïns afectaria els trams entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant, i el d'Altafulla-Torredembarra i Vilafranca del Penedès, on encara no s'ha construït l'autovia A-7, i l'alternativa a l'N-340 passa només per l'autopista de peatge. Les bonificacions per als camions, de la mateixa manera que s'aplica a Girona, serien d'un 35% per als trajectes llargs i fins a un 50% per al trànsit intern.
Pel que fa a l'exempció dels peatges per als moviments interns per l'AP-7 que efectuïn els residents de les Terres de l'Ebre i del Penedès, es limitaria a un trajecte d'anada i tornada a la mateixa destinació.
La proposta satisfà, en bona part, els alcaldes dels municipis afectats, mentre que transportistes i moviment veïnal segueixen defensant la gratuïtat total de l'AP-7.
Foment confirma negociacions amb la Generalitat per descongestionar l'N-340
Ricard Font va traslladar fa unes setmanes la proposta del Govern al secretari d'Estat d'Infraestructures
ARA A PORTADA
-
Saica Pack inverteix 17 milions a l’Aldea per modernitzar la producció i garantir 52 llocs de treball Redacció
-
-
-
Els trens de l'R15 i l'R16 tornaran a fer parada a Sant Vicenç de Calders a partir del 16 de juny Redacció
-
Les Terres de l’Ebre es preparen per ser l'epicentre a Catalunya de l'històric eclipsi solar del 2026 Xavi Llambrich
Publicat el 22 de febrer de 2017 a les 12:23
Actualitzat el 22 de febrer de 2017 a les 12:32
Et pot interessar
-
Política Tortosa impulsa la regeneració de la ciutat històrica amb la participació ciutadana
-
Política El conseller d'Esports visita les instal·lacions esportives municipals de Tortosa
-
Política Illa afirma que el Govern està agilitzant el planejament del futur hospital
-
Política Acusen l’extrema dreta de judicialitzar la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Política Salvadó revalida la presidència de la Federació d'Esquerra en imposar-se a la candidatura de Rué
-
Política El clavegueram del Poble Nou es modernitza per garantir un futur sostenible