El grup municipal d’Esquerra Republicana - Més Deltebre ha demanat al ple de dimecres que l’Ajuntament tingue preparades per a l’inici del curs acadèmic 2021-2022 unes bases d’ajuts al desplaçament de l’alumnat que cursi estudis superiors fora del municipi. Així ho ha expressat el portaveu republicà Joan Alginet que ha aprofitat també per valorar l’actualitat municipal.
Esquerra demana també que les mateixes bases contemplin les beques d’accés als estudis superiors per facilitar el seu accés als estudis en funció de la seva situació socioeconòmica. Alginet ha criticat “que aquesta convocatòria encara no estigui vigent un any després d’haver aprovat el Pla de Reactivació Socioeconòmica, quan era un compromís assumit. Això demostra una falta de suport al jovent de Deltebre”.
El grup municipal republicà presentarà també al ple una moció per a la prevenció del suïcidi, ja que el benestar emocional i la salut mental és una realitat que cal cuidar i perseverar des dels poders públics. “La pandèmia ha evidenciat una realitat dura i difícil de problemes mentals que cal abordar des de tots els àmbits públics. Volem que Deltebre es declare municipi compromès amb el benestar emocional i la salut mental. Si podem evitar un suïcidi d’una persona, ja serà un petit pas” ha manifestat. La moció demana entre altres acords, destinar una partida pressupostaria a partir del 2022 a fer campanyes de prevenció del risc del suïcidi o l’elaboració d’un protocol de suïcidi per incorporar les actuacions necessàries en l’àmbit de la prevenció.
Valoració de l’actualitat municipal
Alginet ha valorat diversos temes d’actualitat municipal, vinculats a la pandèmia i al fet que Deltebre siga l’únic municipi de més de 5.000 habitants on el govern va decretar toc de queda a partir de dissabte passat. “Les dades de les últimes setmanes de Deltebre ens han de fer reflexionar i prendre consciència que la pandèmia encara no s’ha acabat i cal actuar amb prudència i responsabilitat”. El portaveu ha afegit que “vam saber que Deltebre estava inclòs als municipis on s’aplicaria el toc de queda pels mitjans de comunicació, però malgrat tot, oferim un cop més el nostre suport al govern municipal i agraïm la feina de la Policia Local i Mossos d’Esquadra”.
Esquerra Republicana de Deltebre demana becar el transport dels joves que estudien fora
El grup municipal republicà presentarà també al ple una moció per a la prevenció del suïcidi
- Roda de premsa del grup municipal ERC Deltebre -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Trens dignes exigix alternatives per no col·lapsar l'Ebre els cinc mesos que es talle la línia Tarragona-Castelló Redacció
-
La nuclear d’Ascó quedarà exclosa de la Reserva de la Biosfera, que integrarà tots els municipis ebrencs Redacció
-
Patrimoni aprova l'adaptació del projecte d'ampliació de l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta Redacció
-
L'empresa Blai Peris SL multiplicarà per deu la seua capacitat de producció amb una nova planta a Bot Redacció
-
Publicat el 23 de juliol de 2021 a les 18:30
Actualitzat el 23 de juliol de 2021 a les 18:46
Et pot interessar
-
Política
Joan Roig deixarà l'alcaldia d'Alcanar
-
Política
Tortosa presenta la reforma dels Josepets a la Llei de Barris per donar-li projecció com a equipament cultural
-
Política
El Congrés demana que el govern construïsca la variant de l'N-420 a Gandesa
-
Política
L'Ajuntament de l'Ametlla de Mar redueix el deute «a la meitat» i deixarà d'estar tutelat pel Ministeri d'Hisenda
-
Política
El ple de Tortosa reclama un control públic i transparent de les emissions de Kronospan amb el vot en contra de Junts
-
Política
La Ràpita aprova el pressupost més alt de la seua història, amb més de 23 milions
