
El grup municipal del PSC a l'Ajuntament d'Amposta ha entrat una moció amb vista al proper ple ordinari, que se celebrarà dilluns vinent, en què insta al Govern de la Generalitat a concretar un calendari d'inici de les obres de l'Anella Viària del Delta en la major brevetat possible i que es comence per la millora de la carretera entre el Poble Nou i la Ràpita. El portaveu del grup, Antoni Espanya, considera que es tracta d'una obra prioritària "per l'alta sinistralitat que es produix en aquest tram, amb una amplada de calçada molt reduïda i amb constants sortides dels vehicles de la via, i que este estiu, malauradament, va provocar un accident mortal".
Espanya ha apel·lat al consens que hi ha entre els municipis del Delta i la Generalitat per tirar endavant una infraestructura "llargament reivindicada", i que inclouria esta millora, com és l'Anella Viària del Delta. També ha recordat que l'any 2008 bona part dels veïns del Poble Nou es van manifestar per reclamar millores per l'increment de turistes que en feien ús i pel perill de la seva orografia. "El projecte de l'anella viària contempla una millora de les carreteres que comuniquen entre ells els pobles del Delta i preveu la seva ampliació i la dotació d'un carril bici paral·lel", ha detallat. Espanya ha subratllat que tenen constància que ja hi ha bona part del projecte executiu de l'anella redactat, "però passen els anys sense que s'avance en esta inversió històrica".
Els socialistes volen que l'acord es trasllade també a l'Ajuntament de la Ràpita per si es vol sumar a la proposta.
De fet, al juliol de l'any passat, coincidint amb la posada en servei de la variant de Sant Jaume d'Enveja, el conseller de Territori i Sostenibilitat va anunciar dos noves actuacions per a la zona del Delta: la millora a la carretera que va d'Amposta a Sant Jaume d'Enveja i la construcció d'un nou tram de l'Anell viari del Delta entre Sant Carles de la Ràpita i Poble Nou. La nota de premsa de la Generalitat anunciava que es preveia que el projecte estès acabat al llarg d'enguany. L'actuació, amb una longitud d'uns 9,5 quilòmetres i un cost previst de 5,8 milions d'euros, contempla formar una carretera amb una secció de 9 metres, formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre.