
Aparcament reubicat a la Plaça de l’Església. Foto: Cedida
El ple municipal de Móra la Nova ha aprovat per unanimitat una moció presentada pel grup municipal d'ERC en què demanava la redacció i l’aplicació d’un Pla d’actuació i millora de l’accés, la circulació i l’aparcament de les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.
El regidor municipal i alcaldable d’Esquerra per Móra la Nova, Francesc Xavier Moliné, ha explicat que "després d’haver rebut diverses queixes de veïns de la nostra població exposant els problemes diaris que tenien de mobilitat, i un cop consultades les lleis i els decrets que regulen l’accessibilitat, vam veure que calia posar-hi remei". Va ser així com el grup d’ERC va presentar una moció demanant aquest Pla d’actuació i millora diferenciant-ne dues fases d’actuació.
Una primera fase que, tal com descriu la moció i explica Moliné, "es pot executar en un termini curt per la poca inversió econòmica que requereix i durant la qual s’han de detectar, revisar i millorar totes les places d’aparcament que hi ha, com també adaptar la circulació del trànsit perquè compleixi la legislació vigent". Després es portarà a terme una segona fase, durant la qual els serveis tècnics de l’Ajuntament detectaran totes les barreres arquitectòniques de les vies públiques de Móra la Nova i també als accessos dels edificis públics. En esta fase, segons Moliné, "també s’haurà de quantificar el cost econòmic de fer les obres d’adaptació, marcar un calendari d’execució i determinar quines són més prioritàries".
Moliné ha demanat al Govern Municipal treballar de manera unitària i amb celeritat per posar en marxa este Pla d’actuació i millora.