El Govern donarà llum verda dijous, a la Comissió de Territori de Catalunya, a la redacció del Pla Director Urbanístic (PDU) del sector econòmic Catalunya Sud, un procediment que durarà un any i mig. El Departament treballa "sense dilacions" per tenir esta eina d'impuls de polígon industrial i que siga "un pol d'atracció" per al país, amb 675 hectàrees de terreny industrial. Quan estiga llesta la documentació tècnica, el PDU s'aprovarà inicialment i provisionalment a la Comissió d'Urbanisme de les Terres de l'Ebre i l'aprovació definitiva la farà de nou la Comissió de Territori. El delegat Albert Salvadó també ha avançat que Acció Climàtica busca mesures "per reduir l'impacte" que la restricció del rec al delta de l'Ebre.
Actualment, al polígon Catalunya Sud hi ha 82 hectàrees ocupades i una ampliació en marxa de 134 hectàrees més, però amb el Pla Director Urbanístic que s'ha posat a redactar i liderar el Govern es posaran a disposició fins a 675 hectàrees de terrenys per a la implantació industrial. Com ha destacat el director de Territori a les Terres de l'Ebre, Miquel Alonso, el pla director "és un pas important" perquè situa el territori a "la línia de sortida" dels pols estratègics de país amb una reserva de sòl industrial molt rellevant.
També es treballa "de forma paral·lela" perquè el polígon tinga un ramal ferroviari i una estació intermodal de mercaderies que enllaçarà amb el Corredor Mediterrani. El projecte el lidera la Generalitat, es troba en una situació preliminar i que serà l'operador ferroviari, Adif qui haurà d'autoritzar la connexió. "No és un projecte hipotecat o pendent que l'Estat l'autoritze, sinó qui ha de facilitar que puguem accedir al seu ramal ferroviari fora de polígon", ha apuntat el delegat del Govern a l'Ebre, Albert Salvadó.
El representant de l'executiu català ha insistit que amb el PDU es pot gestionar com una única unitat urbanística els terrenys dels termes de Tortosa i l'Aldea i treballar "de manera eficient". "Estos mesos, com a Govern hi posarem molta intensitat per generar centenars d'hectàrees per acollir activitat econòmica", ha dit, com també que es "garantirà" la intermodalitat del Catalunya Sud, "un element clau de competitivitat" perquè el polígon "sigui objectiu" de grups internacionals que busquen descentralitzar l'activitat al sud d'Europa.
Preocupats per les restriccions d'aigua al Delta
El delegat ebrenc ha assegurat que el Govern està "molt preocupat" per les restriccions de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) en les concessions als regants del Delta, unes limitacions que poden tenir un impacte important en el conreu d'arròs i també per garantir "en la biodiversitat i els ecosistemes" deltaics. Acció Climàtica treballa per intentar "reduir els efectes d'estes mesures" que es concretarà per part del Departament "en els pròxims dies".
El Govern engega la redacció del Pla Director Urbanístic del polígon Catalunya Sud, amb fins a 675 hectàrees de terrenys
Actualment, al polígon Catalunya Sud hi ha 82 hectàrees ocupades i una ampliació en marxa de 134 hectàrees
ARA A PORTADA
-
-
«Em molesta perquè hem de fer mans i mànigues per deixar els xiquets quan el vent el fa a Barcelona» Joan Navarro
-
-
El regidor de Junts per Amposta Èric Esteban passa al grup mixt i el partit li reclama l'acta Redacció
-
Els pescadors ebrencs amarren la flota als ports pel mestral i per guardar jornades de pesca Redacció
Publicat el
25 d’abril de 2023 a
les 16:53
Actualitzat el
25 d’abril de 2023 a les
17:03
Et pot interessar
-
Política
Alcanar aprova el pressupost més alt de la seua història, amb 19 milions d'euros
-
Política
Llum verda als estudis previs per a la remodelació integral de l’edifici històric de l’Escola Carles III de la Ràpita
-
Política
La consolidació del Poble Vell de Corbera d’Ebre continua encallada per manca de finançament
-
Política
«A les pròximes eleccions encapçalaré la candidatura, esperant que la gent m’hagi entès»
-
Política
L'Ajuntament d'Amposta reformula els contractes de neteja i jardineria després d’anys de queixes veïnals
-
Política
El ple de Tortosa denuncia la manca de seguretat, fiabilitat i qualitat del servei de Rodalies
