L’Institut Montsià crea un projecte de descoberta de la natura per als alumnes de primària

El projecte ha estat impulsat per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament d'Amposta i coordinat per les tutores del CFGS d’Educació Infantil de l’INS Montsià

El projecte, coordinat per les tutores del CFGS d’Educació Infantil, ha durat tot el curs escolar
El projecte, coordinat per les tutores del CFGS d’Educació Infantil, ha durat tot el curs escolar | Ajuntament d'Amposta
Aguaita.cat
13 de maig del 2022
Actualitzat a les 14:23h
L’alumnat de segon curs del CicleFormatiudeGrauSuperiord’EducacióInfantil de l’InstitutMontsià ha dissenyat i implantat el projecte "Descobertadelanatura". Una iniciativa impulsada per la regidoriad’Educaciódel’Ajuntament amb la col·laboració de l’InstitutMontsià i els centresdeprimàriad’Amposta, on els estudiants han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits i els xiquets i xiquetes han descobert l’entorn natural de la ciutat. L’alcalded’Amposta, AdamTomàs, destacava la importància de la relació dels centres educatius amb l’entorn, en este cas amb l’Ajuntament: "És una mostra més de la riquesa que com a administració ens aporten les col·laboracions amb els centres, fent-los més permeables i possibilitant les propostes conjuntes".

Per la seua  part, la regidorad’Educació, NúriaMarco, explicava que la col·laboració entre els centres educatius i els cicles formatius va sorgir com a proposta dels centres que formen part del PlaEducatiud’Entornd’Amposta.  " Va ser una iniciativa molt ben rebuda per totes les parts i vam acordar que ho desenvoluparíem com a projecte de final de cicle", afirmava Marco, qui afegia que "la idea és que els xiquets i xiquetes coneguin l’entorn natural des d’un punt de vista pedagògic". La regidora deia que "la voluntat és donar continuïtat a aquesta activitat i extrapolar-la a les famílies o amb altres recursos per poder disposar d’aquestes sortides fora de l’horari lectiu, potenciant les línies de treball de l’Educació360".

Bonavaloraciódelscentres

El projecte, coordinat per les tutores del CFGS d’Educació Infantil, ha durat tot el curs escolar. Des de l’institut destacaven que "tant el professorat com l’alumnat estem molt contents, ja que és amb accions com aquesta on els i les alumnes es veuen implicats en la comunitat amb la qual després treballaran, a més de poder veure els resultats reals d’un projecte teòric". A partir de l’estudi de les ubicacions, els futurs tècnics en educació infantil han buscat els llocs més adients i accessibles per realitzar les activitats, on han participat escolars de P5 a 5è de primària, i que finalment s’han implementat al parcdelsXiribecs, al jardídelBou i al PobleNoudelDelta.

Per la seua part, els i les estudiants del cicle valoraven la possibilitat de relacionar-se, també durant el curs, amb els infants. "Tot i que potser haguéssim necessitat una mica més de temps, ha estat un projecte que hem gaudit molt i els xiquets i xiquetes també han xalat. Entre les activitats, hem preparat un circuit d’agilitat, una recerca d’objectes amb una història al seu voltant... adaptem les activitats a cada edat", explicava Paula, una de les estudiants, al qual una companya seua, Nerea, afegia que "de la teoria a la pràctica hi ha moltes coses que canvien, però això no es detecta fins que realitzem activitats com aquesta".