Torna el teatre i el circ als carrers d'Amposta amb la 13a edició de FesticAm

Cultura

El festival oferirà més de 20 activitats, espectacles i instal·lacions del 2 al 4 d’octubre

Publicat el 23 de setembre de 2026 a les 16:13

Els carrers i places d'Amposta tornaran a convertir-se en l’escenari de les arts de carrer amb una programació que combinarà propostes de companyies reconegudes internacionalment amb espectacles per a tots els públics. Més de 20 activitats, instal·lacions i espectacles de teatre, acrobàcia i humor, entre altres tipus de circ i espectacles de carrer conformen el programa de la 13a edició del Festival Internacional de Teatre i Circ d’Amposta, el FesticAm.

Del 2 al 4 d'octubre, la programació es distribuirà principalment entre la plaça de l’Ajuntament, la plaça Ramon Berenguer IV i el parc dels Xiribecs. Tots tres espais funcionaran com els principals escenaris del festival, connectats amb espectacles itinerants i instal·lacions pel carrer Major i la resta del nucli antic.

La regidora de Cultura, Inés Martí, ha destacat durant la presentació del festival que l’objectiu és continuar apropant la cultura a l’espai públic i facilitar-ne l’accés a tota la ciutadania. En este sentit, ha remarcat que els espectacles són gratuïts i que permeten que també s’hi incorpori tot tipus de públic, fins i tot el que "es troba l’espectacle a la plaça per casualitat".

D'altra banda, el director del FesticAm, Jordi Príncep, ha reivindicat la consolidació del festival després de tretze edicions, però també el compromís de continuar innovant i sorprenent el públic. "Les arts de carrer permeten sortir dels espais escènics convencionals i establir un diàleg directe amb la ciutadania i amb els reptes de la societat actual, a través de llenguatges com l’humor, el drama, la comicitat, la immersió i la interacció amb el públic", ha subratllat Príncep.

Entre les propostes destacades d’esta edició hi ha ‘Refugi’, de la companyia Manolo Alcántara, que serà l’espectacle inaugural, divendres a la plaça de l’Ajuntament. La companyia, reconeguda amb el Premi Nacional de Circ, presentarà una proposta vinculada al circ contemporani.

El festival tancarà l’edició amb ‘Carena’, de la companyia La Corcoles, un espectacle de suspensió i funambulisme, el 4 d’octubre al parc dels Xiribecs. Una altra de les grans propostes serà la de la companyia Uparte, que presentarà ‘Sísifos’, un macroespectacle amb 14 artistes a pista que combina circ contemporani i reflexió sobre els reptes del món actual.

Programació prèvia

El FesticAm també mantindrà enguany la seua vessant formativa. Del dilluns 28 de setembre al dijous 1 d’octubre s’oferiran tallers gratuïts oberts a la ciutadania a l’Escola de Teatre i Circ d’Amposta, on es podrà escollir entre activitats formatives de veu, art dramàtic, teatre juvenil i arts del circ per a diferents edats.

El FesticAm és una iniciativa de l’Ajuntament d’Amposta i l’Escola de Teatre i Circ d’Amposta (ETCA) i compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i la Generalitat de Catalunya. A més, forma part de diverses xarxes i plataformes vinculades a les arts de carrer i les arts escèniques com Artsdecarrer.cat, La Red de Teatros, Auditorios, Circuitos y Festivales de titularidad pública i de l’Europe For Festivals.

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google