Móra d’Ebre ampliarà la seua ruta d’art urbà amb dos nous murals del Grafftech Fest

Cultura

El festival celebra la tercera edició del 25 al 27 de setembre amb actuacions musicals i culturals

Publicat el 21 de setembre de 2026 a les 18:07

Móra d’Ebre tornarà a convertir-se este cap de setmana en un espai de creació artística a l’aire lliure amb una nova edició del Grafftech Fest. Els dies 25, 26 i 27 de setembre arriba al municipi la tercera edició del festival que fusiona art urbà, cultura, patrimoni i noves tecnologies. Durant tres dies, artistes de reconeguda trajectòria treballaran en directe en dos nous murals que ampliaran la ruta artística creada durant les edicions anteriors.

Les intervencions d'enguany es realitzaran a la plaça Sant Roc i sota el Pont de les Arcades. Estos dos nous espais passaran a formar part del recorregut artístic i cultural del Grafftech a Móra d’Ebre. Els artistes encarregats dels treballs seran Eslicer i Rul Disseny. Ambdós artistes desenvoluparan les seues creacions entre les nou del matí i les nou de la nit durant els tres dies del festival.

El Grafftech Fest va arribar per primera vegada a Móra d’Ebre l’any 2024 amb tres murals vinculats al riu Ebre, la pagesia i l’escultor Julio Antonio. Les obres incorporaven codis QR i eines de realitat augmentada i virtual per convertir les pintures en experiències immersives.

La proposta va continuar creixent l’any 2025 amb tres noves intervencions protagonitzades per figures femenines vinculades a la història i la cultura local: Galbors d’Entença, la Verge Dolorosa i una remadora de l’Ebre. Segons l’Ajuntament, aquella segona edició va consolidar el projecte i va destacar per la implicació del veïnat i la integració dels murals en una ruta artística i patrimonial permanent.

La regidora de Cultura i Patrimoni, Montse Pineda, assenyala que la tercera edició “permet fer créixer un projecte que ja forma part del paisatge cultural de Móra d’Ebre i que ens permet explicar el nostre patrimoni d’una manera diferent, atractiva i contemporània”. Pineda també destaca la capacitat del festival per transformar espais i generar nous punts d’interès.

“En només tres edicions estem creant una autèntica galeria d’art a l’aire lliure", exposa abans de detallar que són obres que no desapareixen quan acaba el festival. "Es queden al poble, formen part dels nostres carrers i ens ajuden a generar una ruta cultural que es pot visitar durant tot l’any”, explica.

La regidora considera especialment important la combinació entre tradició i innovació que caracteritza el projecte. “El Grafftech ens permet parlar de la nostra història, de la cultura i del territori utilitzant nous llenguatges. Art urbà, patrimoni i tecnologia deixen de ser àmbits separats i passen a formar part d’una mateixa experiència”, afegeix.

Un programa artístic complet

La creació dels murals estarà acompanyada durant el cap de setmana per diferents activitats culturals i musicals organitzades amb la participació de les entitats locals. Dissabte, a les 18.30 hores, sortirà des de la plaça Sant Roc una actuació itinerant de la Colla de Tambors dels Diables Sheron. L'endemà la programació continuarà a les 12 del migdia amb una actuació itinerant de la Banda de l’Escola Municipal de Música i Dansa de Móra d’Ebre.

A dos quarts de set de la tarda, la Ritmera de l’Ebre protagonitzarà una nova actuació itinerant amb sortida des de la mateixa plaça. Este tipus d’activitats ja han format part de les edicions anteriors del Grafftech i contribueixen a convertir el procés de creació dels murals en una activitat oberta a la ciutadania, més enllà del resultat artístic final.

Pineda remarca el component ciutadà del festival: “Una de les coses més boniques del Grafftech és poder veure com neix una obra de grans dimensions davant dels nostres ulls". Segons subratlla, durant tres dies, la gent pot apropar-se, observar els artistes treballant i veure l’evolució del mural i això fa que el procés sigui "tan important com l’obra acabada".

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google