Unió de Pagesos (UP) ha demanat una valoració "urgent" dels danys que van patir diverses granges a causa de la pedregada que hi va haver el 26 d'agost passat al municipi de la Sénia. L'entitat ha advertit que l'episodi meteorològic va afectar "de manera greu" les instal·lacions -també alguns magatzems agraris- en una àrea d'uns dos quilòmetres al voltant del poble. La pedra va provocar danys a coberts i teulades. Per això demana al Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural una valoració "ràpida i acurada" per indemnitzar "de manera justa" els afectats. UP també reclama que s'adeqüe la fiscalitat de l'IRPF a les pèrdues. A banda considera necessaris ajuts per restablir l'activitat "el més aviat possible".
D'altra banda, el sindicat agrari també demana a l'Agència de Residus de Catalunya ajuts especials per retirar amiant de les construccions agràries afectades, com els que es van establir, recorda, arran de la pedregada del 30 d'agost de l'any passat a les comarques de Girona.
En una primera valoració feta el 27 d'agost, UP va calcular pèrdues en arròs superiors al 50% a causa de la mateixa pedregada al Poble Nou del Delta, a Amposta. En algunes parcel·les la pèrdua de la varietat bomba serà del 100%. En total, les hectàrees afectades d'aquest conreu van ser unes 800, comptant part de la collita al municipi veí de la Ràpita.
Pel que fa a l'olivera, segons UP la tempesta de pedra també va afectar desenes d'hectàrees, encara que amb diferent grau d'intensitat.
Unió de Pagesos demana una valoració urgent dels danys a granges de la pedregada del 26 d'agost a la Sénia
L'entitat sol·licita ajuts per poder tornar a posar les instal·lacions en marxa "el més aviat possible"
ARA A PORTADA
-
El preu de viure al costat de Kronospan: «No puc sortir de casa pel fum i les olors de cola» Xavi Llambrich
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Motlló Sílvia Berbís Morelló
-
Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari Sílvia Berbís Morelló
-
-
Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya Xavi Llambrich
Publicat el 01 de setembre de 2023 a les 19:29
Actualitzat el 01 de setembre de 2023 a les 19:34
Et pot interessar
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball
-
Societat El port esportiu de les Cases d’Alcanar queda buit i el Club Nàutic denuncia «engany i marginació»
-
Societat Investiguen per prevaricació Joan Alginet, expresident del Consorci d’Aigües de Tarragona