El passat dissabte 18 de setembre, una vuitantena de voluntaris van recollir 465 quilograms de residus a la badia dels Alfacs al Parc Natural del Delta de l’Ebre. Els voluntaris han omplert majoritàriament les bosses de plàstic i restes pesqueres. L’actuació forma part de la iniciativa de l’Euroregió Pirineu-Mediterrània, que es va fer coincidir amb el “World Clean Up Day” i que consistix en una jornada conjunta de recollida de residus a les Illes Balears, Catalunya i la regió d’Occitània.
El director del Parc Natural del Delta de L’Ebre, Francesc Vidal, ha explicat que “esta acció pretén donar visibilitat a la problemàtica que hi ha amb la brossa marina i sobretot conscienciar que el més important és no generar aquesta brutícia, intentar reduir la producció de residus i tindre un consum responsable”.
Per la seua banda, el director de l’Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire Soler, ha volgut fer un agraïment a tots els voluntaris implicats, així com a les entitats que duen a terme esta tasca constantment. També ha apel·lat a la indústria i a l’empresa perquè assumisquen la seua responsabilitat.
Montsià Clean Up Challenge
A banda de la iniciativa organitzada per l’Euroregió Pirineu-Mediterrània, onze municipis del Montsià també han organitzat accions de neteja este passat cap de setmana amb l’objectiu d’aconseguir recollir 50.000 peces de residus. Així, s’han sumat a la iniciativa “Montsia Clean Up Challenge” que ha impulsat el Consell Comarcal juntament amb l’entitat Catalunya Clean Up Challenge.
La vicepresidenta del Consell Comarcal del Montsià, Núria Marco, ha explicat que es va començar amb un repte de 20.000 peces de residus i que es va haver d’ampliar assolint la xifra de 45.000. Ara, confia que amb les accions simultànies arribin a 50.000 peces.
El Fundador i Promotor del Catalunya Clean Up Challenge, Robert Garcia Pano, ha afirmat que la conscienciació és bàsica i per això estan treballant amb les escoles. A la comarca del Montsià ja han confirmat divuit escoles que participaran i tres d’elles ja han començat. “Cada dia hauria de ser el dia de no abandonar residus als espais naturals, així no caldrien iniciatives com estes”, ha volgut també destacar.
Una vuitantena de voluntaris recullen més de 460 quilograms de residus a la badia dels Alfacs
La jornada “Let's clean up Europe”, organitzada per l’Euroregió Pirineus-Mediterrània, ha coordinat una recollida conjunta de residus a Catalunya, Illes Balears i la Regió d’Occitània

- Jornada de sensibilització i recollida de residus. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
Agricultura convocarà pagesos, l'ACA i Territori a una taula de seguiment dels ajuts pels aiguats a l'Ebre Redacció
-
-
«La Villa del Seis»: el llargmetratge de terror amb essència ebrenca arribarà a tots els cinemes del país Redacció
-
Detingut a l’Ampolla amb quasi una tona d’haixix i 15 kg de cocaïna després d’una fugida temerària Redacció
Publicat el 20 de setembre de 2021 a les 17:52
Actualitzat el 20 de setembre de 2021 a les 18:05
Et pot interessar
-
Societat Agricultura es compromet a acompanyar els pagesos afectats per les pluges torrencials a l’Ebre
-
Societat El Col·legi de Periodistes a l’Ebre demana que Josep Bayerri siga nomenat cronista oficial de Tortosa
-
Societat L'estrany cas de les aprovacions massives d'aspirants xinesos al carnet de conduir
-
Societat Deltebre tindrà el seu primer teatre auditori a l’antic cinema Rialto
-
Societat Mas de Barberans i Campredó es planten contra els talls de llum i incomunicacions
-
Societat Fracàs en la licitació de «la carretera de la vergonya»