Investigadors de la Unitat de Nutrició Humana de la Universitat Rovira i Virgili, en col·laboració amb experts de l'Institut de Recerca Biomèdica de Màlaga, han publicat nous avenços emmarcats dins de l'estudi Prevenció amb Dieta Mediterrània (PREDIMED). Es tracta d'un assaig clínic nutricional per a la prevenció primària de malalties cardiovasculars prenent com a patró els beneficis de l'alimentació mediterrània. Els dos grups de recerca han pogut demostrar, per primera vegada, una associació inversa entre la ingesta de vitamina D en la dieta i el risc de patir amb el temps càncer colorectal en individus que viuen en zones de l'àrea mediterrània amb edat avançades i que tenen alt risc de desenvolupar algun tipus de malaltia cardiovascular.
Per dur a terme l'estudi, publicat a la revista científica European Journal of Nutrition, l'equip investigador, liderat pel catedràtic Jordi Sales-Salvadó, ha avaluat més de 7.000 participants de l'estudi PREDIMED, homes i dones, d'entre 50 i 80 anys sense càncer colorectal a l'inici de la investigació. Durant un període de seguiment mitjà de sis anys es va avaluar la relació entre el consum de vitamina D i el risc de patir càncer.
Els resultats van concloure que una major ingesta d'este tipus de vitamina es va associar significativament amb un menor risc de desenvolupar càncer colorectal en persones que tenien una alta probabilitat de desenvolupar alguna malaltia cardiovascular, segons informen fonts de la URV.
L'estudi ha comptat amb un equip investigador de la URV-IIPSV, l'Hospital Verge de la Victòria i de l'Institut de Recerca Biomèdica de Màlaga, recolzat pel Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa-Fisiopatologia de l'Obesitat i la Nutrició (CIBERobn), dels quals en són membres estos equips de recerca.
El catedràtic Sales-Salvadó de la URV i Virgili apunta que "este estudi marca un abans i un després en este camp, ja que cada vegada tenim més evidències que el consum de vitamina D en quantitats adequades, a través de diferents mecanismes podria prevenir el càncer colorectal tant en persones sanes com en persones d'alt risc cardiovascular".
Un estudi de la URV demostra els beneficis de la vitamina D en la prevenció del càncer colorectal
Societat
Més de 7.000 pacients d'entre 55 i 80 anys han participat en la investigació
ARA A PORTADA
-
-
Medi ambient Un pont astronòmic de 121 anys: l’Observatori de l’Ebre apunta a l’eclipsi amb sis telescopis Sílvia Berbís Morelló
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Com canvia temperatura i humitat en un eclipsi? El Meteocat enviarà tres globus sonda Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
05 de juliol de 2021 a
les 16:52
Actualitzat el
05 de juliol de 2021 a les
16:59
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa amplia el termini de les obres de l'aparcament dels terrenys de Renfe per la calor
-
Societat
Els turistes accepten limitar l’accés en cotxe al Delta si és per protegir l’espai natural
-
Societat
La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció
-
Societat Dalmau reivindica la candidatura “guanyadora” de Móra la Nova per convertir Catalunya en “un referent” en IA
-
Societat
El català de la Franja i un concurs de cantautors, protagonistes del segon Festival Posa-hi Tu l'Accent
-
Societat
Surten a concurs les obres dels dos projectes per transformar la façana fluvial de Tortosa
