Proteccio Civil ha posat en prealerta el Pla TRANSCAT per un accident a l'AP-7 a l'Ametlla de Mar on un camió carregat de bombones de butà ha bolcat a la carretera en topar amb la mitjana de la via en el punt quilomètric 296.
El camió ha perdut part de la seua càrrega a l'AP-7 a l'Ametlla de Mar i un carril ha estat tallat en sentit sud amb aturades d'1 quilòmetre.
El vehicle, que circulava en sentit sud, ha xocat contra la mitjana i, a conseqüència d'això, ha perdut la càrrega, deixant les bombones escampades per tot este tram l'autopista a l'alçada de l'Ametlla de Mar a les 15.10 hores.
Segons el Servei Català de Trànsit el conductor ha resultat il·lès i s'ha activat la prealerta del Transcat habitual en aquests casos on la retirada de la càrrega pot ser perillosa.
Protecció Civil informava a les 5.38 hores que les bombones han estat retirades de la via i s'ha pogut normalitzar el trànsit de nou.
El Pla especial d'emergències per accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril a Catalunya (TRANSCAT) constitueix un pla especial que té per finalitat disposar d'una planificació d'emergències que permeti afrontar i gestionar eficaçment les incidències i emergències que es puguin produir en l'àmbit del risc en el transport de les mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril.
Ha d'establir l'estructura de resposta, l'operativa i els procediments necessaris per gestionar qualsevol emergència associada al transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril, amb la finalitat de minimitzar el risc i garantir la seguretat de les persones i la protecció dels béns, infraestructures i el medi ambient.
Un camió carregat de bombones de butà bolca este dilluns a l'AP-7, a l'Ametlla de Mar
Protecció Civil ha posat en prealerta el Pla Transcat d'emergències per accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera a Catalunya
- Protecció civil -
- Josep M. Montaner
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de març de 2022 a les 19:36
Actualitzat el 21 de març de 2022 a les 19:58
Et pot interessar
-
Societat
L'Ampolla rebaixa la taxa de residus
-
Societat
Alcanar reclama que es condone el sobrecost de gestionar «ingents» quantitats de residus de la catàstrofe climàtica
-
Societat
Les festes de Xerta no podran celebrar correbous per la prohibició de fer activitats amb animals vius
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa licita un servei de bicicletes de lloguer elèctriques per dinamitzar el turisme
-
Societat
La Ràpita demanarà la declaració de zona catastròfica arran dels aiguats
-
Societat
Els abrics rupestres de la Pietat d'Ulldecona resisteixen els aiguats
