Un 30% de les reclamacions realitzades pels consumidors de la comarca del Baix Ebre durant el 2021 són per incidències de telefonia i serveis bàsics, mentre que un 10% corresponen a serveis contractats amb companyies aèries, agències de viatge o contractes d’espectacles suspesos per la pandèmia. Pel que fa a l’afluència de consumidors a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Ebre es va reduir notablement l’any passat per les restriccions de mobilitat decretades arran de la pandèmia de la Covid-19.
Concretament, l’OCIC del Baix Ebre va atendre durant el 2021 un total de 384 consultes de consumidors, la majoria de les quals es van resoldre en un termini inferior a quinze dies. També es van tramitar 329 reclamacions, 5 queixes, 2 denúncies, 277 mediacions i 2 expedients d’arbitratge. Així, en total l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre va gestionar un total de 999 actuacions.
Tot i esta caiguda de l’activitat presencial a l’OCIC del Baix Ebre el 2021, enguany està recuperant la normalitat i el volum de consultes d’abans de la pandèmia. L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre està situada a la planta baixa del Consell Comarcal, es tracta d’un servei gratuït que oferix suport i atenció als ciutadans de la comarca que tenen dubtes o queixes sobre un producte o servei irregular.
A més, l’OCIC Baix Ebre ofereix periòdicament xerrades divulgatives sobre consum als diferents municipis de la comarca.
Un 30% de les reclamacions dels consumidors del Baix Ebre són per telefonia i serveis bàsics
L'Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Baix Ebre va gestionar un total de 999 actuacions durant el 2021

- Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Baix Ebre -
- Consell Comarcal del Baix Ebre
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2022 a les 11:33
Actualitzat el 12 d’abril de 2022 a les 11:45
Et pot interessar
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball
-
Societat El port esportiu de les Cases d’Alcanar queda buit i el Club Nàutic denuncia «engany i marginació»
-
Societat Investiguen per prevaricació Joan Alginet, expresident del Consorci d’Aigües de Tarragona
-
Societat Tortosa activa un procés participatiu per repensar la plaça Francesc Macià de Ferreries