La residència de persones grans i el centre de dia d'Ulldecona han passat a ser municipals. Després de 15 anys, amb la finalització del contracte amb l'empresa l'Onada, el consistori va assumir, el passat 1 d'agost, la gestió directa d'estos serveis dirigits a les persones de la tercera edat. L'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, afirmava que "fa temps que estem treballant en el canvi de gestió i ha estat un procés molt llarg i complicat, amb una pandèmia pel mig, però era una de les nostres prioritats del mandat".
Amb la municipalització del servei, l'alcaldessa detallava que volen millorar la qualitat d'atenció a les persones usuàries del centre i les seves famílies, però també les condicions laborals dels treballadors i treballadores. "Som defensors de la gestió pública dels serveis assistencials i d'atenció i cura a la gent gran", reblava Ventura, qui afegia que "tot i que tenim una partida del pressupost municipal destinada al centre, necessitem unes setmanes per valorar en quina situació es troba la residència".
La residència de la tercera edat d'Ulldecona, ubicada davant del Casal de gent gran i prop del Centre d'Atenció Primària (CAP), té 42 places de residència i 18 de centre de dia, la majoria públiques. Així, compta amb una plantilla de 37 treballadors, dels quals, segons l'alcaldessa, un 85% seguiran a la residència, ara com a treballadors municipals.
De totes maneres, Ventura explicava que "encara que és un procés a mitjà i llarg termini que acabem de començar, ja sabíem quins eren alguns dels problemes que ens trobaríem. Més quan parlem d'un equipament que des del principi ja es va fer malament", apuntant que l'edifici en qüestió va ser concebut, a principis de segle, com a pisos per a menors tutelats, tot i que a mitjan execució va convertir-se en la residència. Este fet, deia l'alcaldessa, porta alguns impediments, entre els quals destacava la manca d'espai, una trava que afirmava que resoldran més endavant, un cop solucionades les dificultats a més petita escala.
Ulldecona municipalitza el centre de dia i la residència de la gent gran
Ambdós serveis feia 15 anys que estaven en mans de l'empresa l'Onada
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’agost de 2021 a les 14:09
Actualitzat el 06 d’agost de 2021 a les 14:35
Et pot interessar
-
Societat Els casos de salut mental infantil i juvenil creixen un 21% a l’Ebre des de la pandèmia
-
Societat Tortosa arrenca el curs a les dos primeres llars d'infants públiques de la ciutat
-
Societat 15 de setembre : un quart de segle amb el nus al pit
-
Societat HIFE engega un concurs fotogràfic per la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Societat Ordeig reclama unitat per donar valor als productes del territori a la Festa de la Sega de l’Arròs a Deltebre
-
Societat La línia ferroviària R15 quedarà tancada dos dies per obres