Tres empreses de les Terres de l’Ebre van recollir este dijous al vespre el premi Jordi Cartanyà que atorga el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona per la seua proposta turística. El lliurament es va fer en el marc de la gala Som Turisme organitzada a Amposta per l'ens provincial.
Els guardons, creats per reconèixer iniciatives empresarials impulsades pel sector turístic, s’agrupen en tres categories diferents i cadascuna reconeix dues iniciatives turístiques, una de les Terres de l’Ebre i una de la Costa Daurada.
Els premis tenen associada una dotació econòmica de 30.000 €, és a dir, 5.000 euros per a cada iniciativa que s’ha premiat.
En la categoria de “Millor projecte innovador i que contribuïsca a un desenvolupament turístic sostenible i responsable de la destinació”, el premi s’ha entregat a Deltacleta (Deltebre) i a Nàutic Parc – Estació Nàutica Costa Daurada i Terres de l’Ebre (Costa Daurada).
En el cas de Deltacleta ha sigut pel seu catàleg d'experiències al territori, serveis d’informació digitalitzada per l’autoguiatge i gran varietat d’itineraris; la seua proposta està estretament lligada a la sostenibilitat i la desestacionalització.
Del Nàutic Parc, s’ha premiat el seu projecte “El mar és per a tothom. Volem que totes i tots puguin viure’l sense barreres”, un catàleg complet d’activitats nàutiques adaptades per a persones amb discapacitat física, sensorial, psíquica o intel·lectual.
En la categoria “Millor projecte per a la creació de nous productes de turisme experiencial” s’ha premiat Merops 360 (La Ràpita) i al Celler Vinyes Domènech (Costa Daurada).
A l’empresa Merops 360 se li ha reconegut el projecte “Del Mar a Taula a la Ràpita”, un producte de turisme experiencial que, sota el lema "Ser pescador per un dia", utilitza la realitat virtual (VR) i la ludificació per crear una vivència educativa, entretinguda i profundament connectada amb el territori.
Al Celler Vinyes Domènech se li ha reconegut l’experiència “El camí de les aromes”, que combina la descoberta de l’entorn del celler a través dels sentits amb l’experiència del tast de vins.
En la categoria “Millor projecte de solucions tecnològiques aplicades al turisme” s’ha premiat el Grup Calafat (L’Ametlla de Mar) i a l’Hotel Blaumar (Costa Daurada). Així, s’ha premiat la Sala Immersiva Àgora que ha impulsat el Grup Calafat, un espai de 225 m² equipat per a la projecció immersiva 360° de continguts audiovisuals sobre fons marins, patrimoni subaquàtic i paisatges i elements culturals del territori.
De l’Hotel Blaumar, s’ha reconegut el projecte “0 Malbaratament” per minimitzar el malbaratament alimentari al bufet de l’hotel a través d’una solució tecnològica que mesura els productes del bufet que no s’han consumit mitjançant una bàscula de precisió vinculada al software que inclou els menús i dades d’ocupació de l’hotel.
