Una trentena de persones han tallat simbòlicament la rotonda d'accés a l'autopista AP-7 i la C-42 a l'Aldea. Així, Trens i Transports Dignes de les Terres de l'Ebre i Priorat ha escenificat el malestar arran de la nova planificació ferroviària. L'entitat critica que no ha inclòs cap petició sobre els trens semidirectes a Barcelona o la millora de freqüències. "Les Terres de l'Ebre cada cop estan més abandonades en transport ferroviari", ha lamentat la portaveu Cinta Galiana.
Durant mitja hora s'ha tallat el trànsit en este punt, pròxim a on es planteja una nova estació d'autobusos. Per contra, Trens Dignes proposa canviar-la per una estació intermodal a l'Aldea i convertir-la en el nucli d'intercomunicació de les Terres de l'Ebre.
Durant mitja hora aproximadament, la manifestació ha tallat la rotonda d'accés a l'autopista Ap-7 i la carretera C-42 a l'Aldea. Amb consignes com 'Les Terres de l'Ebre també som de primera' o 'Volem trens dignes', la trentena de participants han criticat que cap de les peticions que havia fet la plataforma Trens Dignes hagi rebut resposta al nou pla ferroviari català.
Una de les peticions que feia l'entitat era afegir una freqüència al tren Avant, així com modificar-ne l'horari de l'actual perquè sortís més d'hora. La plataforma també lamenta que no s'han recuperat els trens semidirectes a Barcelona després de les obres al túnel de Roda de Berà, fet que comporta que no hi haja cap tren ràpid que comunique les Terres de l'Ebre amb la capital de la demarcació tarragonina.
Entre la resta de reivindicacions destaquen la redacció del pla director de mobilitat dels Terres de l'Ebre i l'autoritat territorial dels Terres de l'Ebre, amb què confien que es simplificaria el sistema de tarifes i permetria una planificació "verídica i real" del transport públic.
En la manifestació s'ha instat a les administracions per apostar per la capil·laritat territorial amb transport públic per carretera. "Demanem que les subvencions que la Generalitat està donant als serveis d'autobusos s'incrementen cap a la capil·laritat territorial, és a dir, cap als nostres pobles de l'interior", ha apuntat Galiana. Per contra, la plataforma demana invertir més perquè el transport ferroviari siga "directe, ràpid i fiable".
En relació amb la petició de millora de "tots els transports", la plataforma ha tornat a defensar fer una estació intermodal a l'Aldea. "L'estació de trens de l'Aldea hauria de ser el nucli de comunicació de totes les Terres de l'Ebre, on arribessin els trens, però també els autobusos i els vehicles particulars", ha indicat Galiana.
Si bé Trens Dignes reconeix que caldria dignificar l'actual marquesina que es troba a l'intercanviador, insisteix en fer una estació intermodal per millorar la connectivitat a la zona.
