L'Ajuntament de Tortosa ha demanat formar part de la Xarxa d'Espais de Memòria Democràtica de Catalunya. És el pas previ per adherir-se al Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre (COMEBE) i aconseguir que això done "més projecció" dels espais de memòria i del front de guerra que va ser la capital ebrenca, com ha apuntat l'alcalde Jordi Jordan. També la regidora de Memòria Democràtica, Mar Lleixà, ha defensat que la incorporació al COMEBE permetrà rebre suport i assessorament tècnic especialitzat, exhibir elements i imatges comunes de la Xarxa i disposar de més material divulgatiu. Este dilluns, un centenar de persones es van aplegar en l'acte de commemoració del 85è aniversari de l'inici de la Batalla de l'Ebre.
"Hem començat els passos per adherir-nos al COMEBE, un organisme que contribueix al coneixement, la difusió dels espais i els fets històrics de la Guerra Civil. Tortosa, que va ser front de guerra, ha de formar part d'aquest consorci perquè això ens facilitarà una major projecció d'aquests espais", va dir l'alcalde.
Per la seua banda, la regidora de Memòria Democràtica va detallar que la incorporació al COMEBE permetrà que Tortosa rebi suport i assessorament tècnic especialitzat, exhibir elements d'imatges comuns a la Xarxa d'Espais, disposar de material divulgatiu. "Farem valdre el paper de Tortosa durant la Guerra Civil", va assenyalar Lleixà.
Pel que fa a l'acte commemoratiu, que va aplegar un centenar de persones, va tenir lloc a la vora del refugi antiaeri número 4 de Tortosa. Un acte emotiu amb el testimoniatge dels descendents dels qui van viure la Guerra Civil, així van participar-hi Sònia Castelló, Joan Antoni Panisello i Manel Magí i l'antropòloga Maite Hernàndez que va fer la interpretació històrica de la crema d'esglésies del 36, l'inici de la Batalla de l'Ebre i la fi de la Guerra i la repressió. L'acte també va incloure la lectura de cartes i textos literaris de Joan Cid i Mulet, Josep Subirats Piñana i Andreu Caralt, que va anar a càrrec de l'actor David Anguera.
Tortosa inicia els tràmits per formar part del Consorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre
Societat
Un centenar de persones commemoren els 85 anys de la Batalla de l'Ebre al refugi antiaeri 4 de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Societat Relleu en bloc a la direcció de l’Institut Despuig de Tortosa arran del suspens de la directora en l’avaluació Redacció
-
Política En marxa el condicionament de la carretera TV-3421 entre Mas de Barberans i Roquetes Redacció
-
Economia La Fatarella modificarà el planejament del Pla de la Bassa per construir dotze unifamiliars Redacció
-
Publicat el
25 de juliol de 2023 a
les 10:22
Actualitzat el
25 de juliol de 2023 a les
10:47
Et pot interessar
-
Societat
Ser pansexual en un poble de 1.200 habitants: «Sents que has de donar la cara»
-
Societat
Compren l'antiga discoteca Metro al polígon de Tosses d'Amposta per fer-hi un centre de culte
-
Societat
Manel de Ramón, pregoner de les Festes Majors d’Amposta 2026
-
Societat
L'escola d’Infermeria que va sacsejar Tortosa
-
Societat
La Festa del Mar torna a la Ràpita per descobrir la badia des de l'aigua
-
Societat
Indignació a Bítem per la crema intencionada de la foguera de Sant Joan la nit abans de la revetlla
