En la seva primera visita a les Terres de l'Ebre com a director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat ha presentat l'estudi previ d'alternatives per fer una variant de la T-344 a Masdenverge. L'alcalde René Gonel ha agraït que "es comenci posar fil a l'agulla" per aconseguir un projecte "molt lluitat". "El volum de trànsit que passa per la carretera ens preocupa, hi ha hagut dos accidents mortals des que soc alcalde -la travessia registra també nombrosos i constants accidents i ensurt amb ferits més lleus-, i estic molt content perquè s'ha de començar de zero i aquest és un pas ferm", ha dit.
Que l'estudi pugui incloure la reivindicada sortida i entrada de l'autopista AP-7 a la comarca del Montsià seria, segons Gonel, "un èxit comarcal" i en benefici de tots els municipis de l'interior de la comarca. "Serien dues coses que necessitem en l'àmbit del municipi i de la comarca i ens aniria molt bé", ha insistit el batlle.
Prat ha reconegut "la difícil convivència" del municipi amb la travessia de la T-344. El director gener ha recordat totes les millores per reforçar la seguretat que s'han fet a la via durant anys: un separador central entre els dos sentits de circulació, la reducció de l'amplada dels carrils, la rotonda a l'entrada des de Santa Bàrbara o els semàfors amb polsadors per als vianants que es van habilitar l'any passat. "Així i tot, és veritat que hem de tenir a l'horitzó la nova variant i l'estudi és el primer pas per acostar-nos a l'objectiu", ha defensat Prat.
Les normes subsidiàries de Masdenverge tenen una reserva en el seu planejament urbanístic per fer una variant pel sud-oest del municipi. Ara bé, l'estudi valorarà més opcions, com a mínim tres. L'alcalde no té cap preferència. "Ara és començar de zero i veure el ventall de possibilitats per escollir entre tots el més adequat", ha dit.

Un camió i un turisme creuen la travessia de la T-344 de Masdenverge Foto: Anna Ferràs (ACN)