L'Ebre rebrà l'eclipsi amb propostes exclusives, ple total i allotjaments d'última hora a preus disparats

Societat

El sector turístic de les Terres de l'Ebre proposa ofertes per veure l'esdeveniment des del mar, amb maridatges i menús especials, i a tres setmanes vista és difícil trobar llit

Publicat el 22 de juliol de 2026 a les 11:39

Àpats especials per a l’ocasió en ubicacions de somni, tastos de vins a l’aire lliure coincidint amb l’hora màgica o sortides nàutiques per gaudir de l’espectacle gronxat per les ones del mar. Són algunes de les moltes propostes exclusives que el sector turístic ebrenc té preparades per als que volen recordar d’una manera més especial encara un vespre que de fet ja serà únic: l’observació d’un eclipsi total de sol a les Terres de l’Ebre. La inspiració ha arribat a plats i activitats turístiques en una jornada que marcarà rècords, de fet ja els està batent en l’ocupació hotelera. Si sou d’última hora, prepareu les butxaques per trobar algun dels pocs allotjaments disponibles a menys d’un mes vista. L'empresariat ha jugat a les estratègies per treure el màxim profit d'un fenomen que, de fet, ja coincideix en el punt més àlgid i rendible de la temporada.

Sopars, tastos de vins i sortides nàutiques

Al restaurant Les Moles d’Ulldecona, porten molts mesos preparant la Nit Eclíptica, tal com han batejat una experiència “que no tornarà a repetir-se”, tal com apunta el xef d’este establiment amb estrella Michelin, Jeroni Castell. De fet, ja fa un any que uns clients li van fer sorgir la idea, quan, en veure la pedrera que dona un marc imponent a este establiment a Ulldecona, li van dir: “Este és un punt òptim per veure l’eclipsi l’any que ve”. Jeroni pràcticament desconeixia a què es referien però de seguida es van engrescar i fins i tot van crear un grup de treball amb col·laboradors externs motivats per l’efemèride.

La proposta inclou gastronomia, astronomia, música i emoció: "Els comensals accediran per un camí il·luminat al punt on es va aturar l’explotació de la pedrera, 30 metres per sobre del restaurant, on els esperarà un entorn decorat integrat al paisatge i un kid eclipsi amb ulleres homologades, aigua personalitzada i culminarà amb un espectacle musical i de llum especialment creat per a l’ocasió", explica el responsable de l'establiment. Durant tota l’experiència es acompanyarà la Camerata Bacasis, una formació integrada per més de 20 músics que combina orquestra, cantant, DJ i director musical. “Serà un maridatge musical que evolucionarà al ritme de cada emoció de la nit sense trencar l’autenticitat del moment, entre silencis quan caldrà i una explosió de música i llum en acabar”, afirma. Castell confia que “siga un moment irrepetible”. Pel que fa al sopar, cada plat de l’àpat està inspirat en l’esdeveniment. Fa dos mesos van llençar la proposta i “des del primer moment hem tingut reserves”, assegura.

El restaurant L’Algadir, a Poble Nou del Delta, també té una ubicació privilegiada, on res pot fer d’obstacle si el cel està clar com confia tot el sector. En este cas, dalt al terrat, on hi ha un hort ecològic, habilitaran quatre taules exclusives per a uns pocs comensals: “Servirem uns escumosos i uns aperitius, els clients veuran l'eclipsi i després els servirem un sopar especial”, explica Joan Capilla, el xef d’este establiment que també ofereix allotjament hoteler: “Esta nit ja ho tenim reservat des de l’any passat però en general a tota la zona es preveu molta gent i esperem que tot el sector treballe i aprofite estos dies, que l’hivern és llarg”, afirma.

Al mar, caiacs, velers o immersions submarines

No només seran sopars, el factor que incremente l’encant de la vetllada. A l’Ametlla de Mar, l’àrea de Turisme incentiva altres propostes: “Hem contactat amb totes les empreses que fan activitat concreta per a aquella hora de l'eclipsi, bàsicament les empreses nàutiques, que fan sortides especials per a veure l'eclipsi des del mar", explica el tècnic Dami Llaó. Plàncton Diving organitzarà una sortida en barca per observar el fenomen des del mar, mentre que Charter Paradise proposa una navegació especial amb aperitiu de sushi elaborat per Sushimar, música i posta de sol. La Subhasta de l’Estany combinarà l’observació de l’eclipsi amb música en directe al balcó i un sopar maridatge al xiringuito. Per la seua banda, Ametlla Diving oferirà a les 19.00 hores una activitat que unirà la contemplació de l’eclipsi amb una immersió nocturna, amb ulleres de protecció, botella, guia i ploms inclosos.

  • Imatge feta amb IA per promocionar sortides per veure l`eclipsi des de la badia dels Alfacs.

Igualment, la Ràpita també oferirà diverses propostes aprofitant les bones condicions que ofereix la badia dels Alfacs: des d’un veler a una sortida en caiac o pàdel surf com les que organitza l’empresa Delting Park. Per la seua banda, Embarcacions Badia Alfacs farà una ruta panoràmica en llanxa, amb explicacions guiades, refrigeri i beguda. O Mes Mar, des de la Base Nàutica la Ràpita, que suggereix una travessa en veler que inclou ulleres d’observació, pica-pica, una copa de cava i fotografies de l’experiència. Totes tres activitats permetran contemplar l’eclipsi des d’un entorn marítim privilegiat, sempre condicionades a una meteorologia i unes condicions de navegació favorables.

Música, maridatges i tastos de vins

A la Terra Alta, l’oferta extraordinària té molt en compte la seua idiosincràsia vitivinícola, de manera que els tastos de vins estaran al centre de moltes activitats complementàries a l’observació. “Son molts els cellers, bars i restaurants que preparen actes per festejar l’eclipsi a tota la comarca”, explica Pilar Miró, presidenta de l’Associació de Turisme Rural de la Terra Alta. A Horta de Sant Joan, per exemple, l'hotel Les Capçades o la bodega Vinyes del Convent ofereixen activitats com el "vi, eclipsi i música": "A les 18.30h gaudirem d’un concert de música en viu de la ma de Rumba sin Rumbo per preparar-nos pel gran moment del eclipsi,". També en este últim cas s'ofereixen paquets que inclouen visita, ulleres homologades, 2 consumicions i una copa de Vinyes del Convent com a record. Però d'idees n'hi ha per a tots els gustos: al camping Terra Alta, a Bot, amb tast de vins amb el celler de Can Menescal; activitats de ioga, degustacions i música amb l'empresa d'activitats de natura Montsport a Horta... la llista de propostes és llarga i molt variada, també a la Ribera d'Ebre, on Figot T senderisme ha exhaurit el pack degustació per veure l'eclipsi des del banc gegant del municipi, tot i que resten alguns packs bàsics. També els càmpings a la vora dels embassaments tenen ofertes especials.

Allotjaments a plena ocupació

Passar una nit en plena primera quinzena d’agost en un allotjament de les Terres de l'Ebre entre setmana encara és factible als preus habituals per l’època. Es pot trobar una àmplia oferta d’habitacions a l’entorn dels 100 euros, i també per sobre i alguns per sota. Però si la nit escollida és la del 12 d’agost, o bé ja no trobareu allotjament o prepareu-vos per pagar quatre vegades estos preus. I és que l’interès per observar eclipsi de sol ha disparat la demanda des de fa temps, i pràcticament s’han exhaurit les places. També n’hi ha alguns que han optat per l’estratègia d’aturar les vendes per aprofitar l’última hora. A l’Ebre, els que no han estat molt previsors pagaran l’allotjament per observar este esdeveniment astronòmic tan especial a preu tan especial com ho és el fenomen, tal com es pot comprovar a les plataformes que compilen les ofertes d'allotjament disponibles. Els comptats que queden ronden els 500 euros la nit.

  • Al mapa es poden veure els allotjaments turístics ocupats i els disponibles la nit del 12 d`agost a l`Ebre.

"Fa molt de temps que observem una demanda molt alta per a este dia. Alguns vam aturar una mica esta demanda i altres la van posar tota a la venda i es van exhaurir les places, però també hi ha hagut, com et dic, l'estratègia d'esperar a última hora, perquè hi ha un gran interès per l'eclipse i pensem que serà un èxit", assegura la presidenta de l'Associació d'Empreses d'Hostaleria del Baix Ebre, Sílvia Márquez.

"Ho vivim amb molta emoció perquè realment pensem que és un fet històric", comenta Márquez, qui corrobora que des de fa mesos la notable demanda ha disparat els preus. Malgrat això, "l'afluència de gent serà molt gran, llàstima que justament coincidisca en el moment de la temporada en què ja més treballem", explica. En el mateix sentit, Dami Llaó, tècnic de Turisme de l'Ametlla de Mar, comenta que "ja fa mesos que des dels allotjaments ens informen que s'ha vist un augment gran de l'interès esta setmana, però clar, de cara alo negoci no és la més adequada tenint en compte que és la que més es treballa a l'any". 

"Hi ha molta demanda, ja va començar l'any passat, i vindrà molta gent de fora, les cases rurals estem pràcticament al 100%", certifica també Pilar Miró. 

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google