Telefónica ha encès la xarxa 5G a la ciutat de Tarragona. La cobertura d'esta xarxa mòbil de cinquena generació s'anirà desplegant progressivament i està previst que s'activi a 46 municipis del Camp de Tarragona i l'Ebre abans de final d'any. Amb el desplegament de 144 nodes 5G la companyia preveu arribar a un 76% de la població de la província. A més de Tarragona, la xarxa s'activarà a ciutats com Reus, Tortosa, el Vendrell o Cambrils, però també en poblacions més petites de poc més d'un miler d'habitants de les deu comarques. En aquesta primera fase es llança la xarxa 5G amb arquitectura NSA (Non Stand Alone), per desplegar la xarxa 5G SA (Stand Alone) quan la tecnologia estigui plenament disponible l'estandardització.
La presentació de l'encesa 5G a la ciutat de Tarragona l'han fet el regidor de Noves Tecnologies, Jordi Fortuny, i el director territorial de Telefónica a Cataluny, José Manuel Casas. Fortuny ha destacat que la millora de la competitivitat que suposa per al sector econòmic i també de les noves competències i habilitats digitals que requereix per treure-li partit".
Telefónica fiança la xarxa mòbil 5G a Tarragona en la seva xarxa de fibra d'alta qualitat que està disponible per al 90,32% de llars i negocis de la ciutat, de manera que el 5G complementa a la fibra per tenir la millor navegació en mobilitat.
Telefónica encén el 5G a Tarragona i l'activarà a una cinquantena de municipis del Camp i l'Ebre
La companyia preveu que la xarxa 5G arribi al 76% de la població més abans de final d'any
- Mobile World Congress 2019 -
- José M. Gutiérrez
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de novembre de 2020 a
les 19:14
Actualitzat el
17 de novembre de 2020 a les
19:25
Et pot interessar
-
Societat
La CHE estima que l’avinguda controlada ha mobilitzat fins a 15.000 tones de sediments Ebre avall
-
Societat
La rapitenca Georgina Matamoros promourà el lideratge femení a l’ONU
-
Societat
Petjades de l’Ebre denuncia retards en els pagaments i l’Ajuntament de Tortosa assegura que ja s’han resolt
-
Societat
La CHE reobre comportes dels pantans per estudiar la mobilització de sediments fins al Delta
-
Societat
El centre de dia de l’Aldea amplia el servei i ofereix atenció els caps de setmana
-
Societat
Els bancs d’aliments reben 215 tones d’arròs del delta de l’Ebre generat pel reciclatge de càpsules
