Les transcripcions han estat pujades al portal Petrucci Music Library (imslp.org), una base de dades amb peces de compositors d'arreu del món i de totes les èpoques no subjectes a drets d'autor i que, per tant, poden ser descarregades lliurement. Les cinc peces de Pedrell transcrites per Bonilla ocupen un total de 112 arxius, incloent la particel·la del director i les partitures per a tots els instruments.
Segons ha explicat el músic tortosí autor dels treballs, ha estat necessari transcriure les partitures a partir dels manuscrits digitalitzats que es troben al web de la Memòria Digital de Catalunya i, en alguns punts, ha calgut analitzar la notació des del punt de vista de l'harmonia per garantir la coherència del resultat final.
La incorporació de les partitures a la base de dades permetrà a músics i orquestres de tot el món poder accedir sense obstacles a la músic de Pedrell per estudiar-la i interpretar-la. "Allà on siga, des de qualsevol lloc", ha precisat la presidenta de Joventuts Musicals, Elisa Huguet. "Esperem que tinga el ressò que li pertoca. Sovint les partitures es transcriuen, es recuperen s'interpreten i tornen a caure amb l'oblit. És indispensable que per fer-ne una sana difusió és posar-les a disposició pública perquè qualsevol les puga utilitzar", ha afegit.
La voluntat de Pedrell
La presidenta de l'entitat ha lamentat que l'intent d'exportar a Barcelona l'espectacle 'Cartes a Pedrell', representat l'any passat amb motiu del centenari de la seva mort, no hagués acabat reeixint. Ha recordat el desig del mateix compositor que hauria volgut que les seves obres "haguessen estat molt més difoses, escoltades per tot el món".Amb esta mateixa voluntat de difondre l'obra del compositor tortosí, Joventuts Musicals ha programat pel pròxim 12 de novembre un concert de la mezzosoprano Anna Brull, interpretant diferents obres de Pedrell. L'ens també treballa en la 2a edició del Concurs de Música Felip Pedrell, previst per al 2024, amb caràcter biennal.
"És una molt bona notícia per a Tortosa i les Terres de l'Ebre", ha anunciat l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, tot remarcant que gràcies a l'ús de les noves tecnologies es podrà difondre la seua obra arreu del món. També la directora dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres de l'Ebre, Victòria Almuni, ha aplaudit la iniciativa, tot remarcant la "d'internacionalitzar" l'obra i figura de Pedrell.