La central nuclear d'Ascó ha dut a terme este dijous al matí el seu simulacre anual dins del pla d'emergència interior de la instal·lació. Ha estat un exercici en el qual s'han simulat els efectes a les dos unitats d'un terratrèmol que hauria portat la declaració de la categoria 4 del pla i de les actuacions descrites en els procediments. En l'exercici també s'han simulat emissions radiològiques a l'exterior i la pèrdua interna de comunicacions, i ha estat dirigit des del Centre Alternatiu de Gestió d'Emergències (CAGE), una instal·lació incorporada a la central en el context de les millores introduïdes al parc nuclear estatal arran de l'accident de Fukushima Daiichi (Japó).
La nuclear d'Ascó simula els efectes a les dos nuclears d'un terratrèmol
En l'exercici anual també s'han simulat emissions radiològiques a l'exterior i la pèrdua interna de comunicacions
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de maig de 2024 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
L'Ametlla de Mar reactivarà la regulació de la zona blava a partir del 15 de juny
-
Societat
El Temple estrena un grup de voluntàries cíviques per fomentar la convivència al barri
-
Societat
Rumb a la selectivitat: nervis i expectatives entre els estudiants ebrencs
-
Societat Diversos col·lectius alerten que el nou Pla Hidrològic destina només el 0,25% dels recursos als sediments
-
Societat
En marxa els primers tractaments contra les larves de mosquit als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Tortosa amplia l’oferta d’estiu per als joves amb l’estrena del programa Impulsa Jove
