La central nuclear d'Ascó ha dut a terme este dijous al matí el seu simulacre anual dins del pla d'emergència interior de la instal·lació. Ha estat un exercici en el qual s'han simulat els efectes a les dos unitats d'un terratrèmol que hauria portat la declaració de la categoria 4 del pla i de les actuacions descrites en els procediments. En l'exercici també s'han simulat emissions radiològiques a l'exterior i la pèrdua interna de comunicacions, i ha estat dirigit des del Centre Alternatiu de Gestió d'Emergències (CAGE), una instal·lació incorporada a la central en el context de les millores introduïdes al parc nuclear estatal arran de l'accident de Fukushima Daiichi (Japó).
La nuclear d'Ascó simula els efectes a les dos nuclears d'un terratrèmol
En l'exercici anual també s'han simulat emissions radiològiques a l'exterior i la pèrdua interna de comunicacions
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de maig de 2024 a
les 18:28
Et pot interessar
-
Societat
Mor Manel Masià Marsà, president de la Comunitat de Regants del Canal de la Dreta durant 40 anys
-
Societat
Unes 250 persones reivindiquen la protecció del riu en la 25a Piraguada en Defensa de l’Ebre
-
Societat
L’Ajuntament de Camarles denuncia actes vandàlics i xifra en 3.500 euros els danys causats
-
Societat
El Consell d’Infants d’Amposta proposa adults de referència i bústies per combatre l’assetjament escolar
-
Societat
El musclo torna a protagonitzar unes noves jornades gastronòmiques a Deltebre
-
Societat
Freginals, Godall i Paüls reben terminals de la Xarxa Rescat per reforçar la resposta a emergències
