Consternació a les Terres de l’Ebre arran de la mort del pintor tortosí Leonardo Escoda, un referent cultural al territori. Escoda, fill del també Pintor Roberto Escoda, tenia 66 anys i ha estat professor i director de l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa, durant tretze anys, i també professor a l’Escola d’Art de Tarragona, on impartia classes d’expressions d’avanguarda. De tarannà crític i progressista, el seu llegat de creació artística dixa petjada al territori tant per la seua llarga trajectòria com per la seua incansable dedicació a l’activisme cultural.
Escoda era llicendiat en Belles Arts en l’especialitat de Pintura, graduat en Gravat i Tècniques d’Estampació i graduat en Conservació i Béns Culturals Mobles per la Universitat de Barcelona.
L’Ajuntament de Tortosa ha reaccionat a través de les seues xarxes a la mort de l’artista, amb un missatge en què el qualifica de "referent de la creació artística a Tortosa i a l’Ebre”.
"La seua petjada perdurarà en el nostre record”, afegix la nota de condol. L’alcaldessa, Meritxell Roigé, per la seua banda, ha afirmat que avui és “un dia trist,” per la mort “no només un gran artista sinó també un magnífic docent, que va contagiar la seua passió per l'art a moltes persones. Un referent a la cultura tortosina i ànima de l'Escola d'Art de la Diputació de Tarragona a Tortosa.
També l’ajuntament de Roquetes ha donat el seu condol a la família i ha recordat que ha estat membre del jurat de pintura del premi de pintura Ciutat de Roquetes i col.laborador cultural a la biblioteca municipal.
xxx
Mor el pintor tortosí Leonardo Escoda, un referent de la cultura a les TE
Ha estat professor i durant 13 anys va dirigir l'Escola d'Art de la Diputació
- Leonardo Escoda. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
L’Ajuntament de Deltebre inicia la resolució del conveni de cessió de l’Obrador amb Roberto Olivan Redacció
-
Tortosa comença a captar l'atenció d'inversors foranis esperonats pel Pla de Barris per rehabilitat cases al nucli antic Redacció
-
Deltebre modificarà el POUM per incorporar 400 habitatges d'edificis inacabats al mercat immobiliari Redacció
-
Publicat el 27 de novembre de 2022 a les 11:10
Actualitzat el 27 de novembre de 2022 a les 16:36
Et pot interessar
-
Societat
Cavalcades de Reis 2026 a les Terres de l'Ebre
-
Societat
L’Ajuntament d'Alcanar asfaltarà l'avinguda Montsià Mar d’Alcanar Platja
-
Societat
Adjudicades quatre caselles ara buides de l'exterior del mercat de Tortosa
-
Societat
La Ventafocs protagonitza el cartell de la Cavalcada de Reis de Tortosa
-
Societat
El Parc Natural dels Ports allibera els primers vuit exemplars de voltor negre
-
Societat
La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes
