L'ICS situa el seguiment de la segona jornada de vaga de metges de la primària en el 15,6%
El 45% dels professionals han secundat l'aturada segons el sindicat convocant
ARA A PORTADA
-
-
La Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes demana traspassar aigua de l'Ebre a l'embassament de Siurana TarragonaDigital
-
-
L'òrgan de govern dels Fons Nuclears ultima les bases dels ajuts al sector primari i als autònoms Redacció
-
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals Redacció
Publicat el 14 d’octubre de 2020 a les 18:02
Actualitzat el 14 d’octubre de 2020 a les 18:27
ACN Barcelona .- La segona jornada de la vaga convocada pel sindicat Metges de Catalunya als centres d'atenció primària (CAP) de l'Institut Català de la Salut (ICS) s'està desenvolupant "sense incidents" i té un seguiment del 15,55% en el torn de matí i del 15,64% en el de tarda, segons dades facilitades per la institució. En el torn de nit, la vaga no ha tingut seguiment, segons les dades de l'ICS. Pel que fa a la resta de serveis no afectats per la vaga -infermeria, atenció a l'usuari i treball social- funcionen amb total normalitat, indica l'ICS, que és el major proveïdor de l'atenció primària. Metges de Catalunya afirma que el 45% dels professionals han secundat l'aturada en la segona jornada.
(Aquesta notícia s'actualitza amb dades del torn de tarda i amb la dada dels residents d'aquest any que s'han optat per quedar-se).
Per territoris, segons les dades del torn de matí de la segona jornada facilitades per l'ICS, la regió que registra un major seguiment de la vaga és Girona, amb un 29,43%; la Metropolitana Nord, amb 20,96%; Barcelona Ciutat, amb un 14,68%; Catalunya Central, amb un 14,08%; Metropolitana Sud, amb 13,31% i Lleida, amb 10,30%. El seguiment és més baix a les Terres de l'Ebre, amb un 5,17%, i Camp de Tarragona, amb un 5,05%, i a l'Alt Pirineu, no s'hi han sumat, segons l'ICS.
Pel que fa al torn de tarde, a Girona el seguiment és del 25%; a la regió Metropolitana Nord, del 19,95%; a la Catalunya Central, del 15,15%; a la Metropolitana Sud, del 13,93%; a Barcelona ciutat, del 13,85%; a Lleida, del 9,68%; a l'Alt Pirineu, del 6,67%; al Camp de Tarragona, del 3,45%; i a les Terres de l'Ebre, del 3,03%.
Segons Metges de Catalunya el seguiment de la segona jornada de vaga ha estat del 45%, en concret el 53% a Barcelona, el 50% a Girona, el 40% a Lleida i el 35% a Tarragona, segons exposen en un comunicat.
Maletes de protesta i l'ICS destaca que el 72% de residents es queda
Personal facultatiu s'ha manifestat aquest dimecres davant el Departament de Salut "fart del maltractament, la sobrecàrrega assistencial i la precarietat laboral", exposen. En la protesta davant la conselleria han portat maletes per indicar que alguns volen marxar a altres països amb millors condicions perquè senten que l'administració els "expulsa". Han llegit un manifest on indiquen que el 31,7% del personal s’ha plantejat deixar l’atenció primària "perquè se sent explotat, col·lapsat i mal pagat".
Per la seva banda, l'ICS destaca que el 72% dels residents de Medicina Familiar formats a la institució aquest any -127- han optat per quedar-s'hi un cop acabada la residència.
La vaga de facultatius per reclamar millores laborals davant de la sobrecàrrega de l'atenció primària, agreujada per la covid-19, i retributives està prevista fins divendres.
Et pot interessar
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
-
Societat
Deu curiositats de Mar Lleixà, la nova alcaldessa de Tortosa
