La reordenació de l’atenció sanitària realitzada pel departament de Salut per gestionar la pandèmia del coronavirus al març del 2020 va paralitzar el servei de parts de l’Hospital Comarcal d’Amposta, que van ser traslladats a la Clínica Terres de l’Ebre. Ara, l’Hospital Comarcal d’Amposta està ja preparat per recuperar este servei amb totes les garanties i fer possible que aquelles famílies que vulguen que els fills i filles nasquen a Amposta puguen fer-ho. Així s’ha comunicat este dimecres al vespre als membres del Consell d’Administració de l’Hospital Comarcal d’Amposta. La voluntat és començar a fer servei de parts este proper mes de febrer.
“Els bons resultats econòmics que hem tingut a l’Hospital en l'últim any ens han permès poder posar sobre la taula la recuperació d’este servei i anar més enllà creant una unitat de ginecologia i obstetrícia enfocada en la humanització de l’atenció, tant a la dona com al nadó”, assenyala l’alcalde i president del Consell d’Administració, Adam Tomàs, tot afegint que, a més, es cobrirà amb servei de 24 hores per a possibles eventualitats. D’altra banda, l’alcalde també explica que s’ha arribat un acord amb l’Institut Mèdic d’Amposta per a la Dona (IMAD) per a traslladar els parts que atenen de manera privada de pacients d’Amposta a l’Hospital. “A més a més, també es faran les intervencions de cirurgia ginecològica a l’Hospital Comarcal d’Amposta”, diu Tomàs.
Però la recuperació del servei de parts de l’Hospital Comarcal vol anar un pas més enllà. “No es tracta només d’atendre parts”, assenyala Tomàs, “es tracta d’humanitzar l’atenció i donar serveis complementaris tant a la dona com al nadó”. Este projecte donarà cabuda a totes les necessitats de la dona, garantint la seguretat mèdica i assistencial així com també un acompanyament profund a tot el que comporta este procés de canvi des del punt de vista psicològic i emocional. Avui en dia sabem, en base a l’evidència científica i la psicologia perinatal de la importància de cuidar-lo més enllà de la ciència.
Així, l’Hospital s’alinearà amb el projecte Vincles, el programa de criança dirigit a famílies amb infants i a embarassades del Servei d’Intervenció Socioeducatiu 03 (SIS03) i la Biblioteca Sebastià J. Arbó, de l’Ajuntament d’Amposta. Per fer-ho possible l’HCA vol introduir figures professionals servei de la dona acompanyant-la i sostenint-la en totes les necessitats: emocionals, psicològiques les incerteses, les pors, les expectatives… A través de la creació d’espais grupals i de suport individualitzat des del minut 1 de l'embaràs, el naixement i durant el postpart. “El treball interdisciplinari serà clau per generar sinergies entre els professionals assistencials i la resta de professionals”, diuen des de l’Hospital. Així, l’Hospital disposarà de professionals que facin, entre d’altres, servei d’assessorament en alletament, assessorament d’hàbits saludables per a embarassades, amb la promoció de l’exercici físic o classes de ioga per a embarassades, entre d’altres.
D’altra banda, l’Hospital també adaptarà un espai específic per a les embarassades i els nounats, per donar més caliu a la seva estada a l’Hospital i “s’humanitzaran al màxim els parts, amb aspectes com el pell amb pell o que la parella estigui present en el moment d’una cesària”, afegix l’alcalde.
L’Hospital Comarcal d’Amposta recupera i amplia el servei de parts
L’àrea ginecològica i obstètrica de l’Hospital treballarà enfocada en la humanització de l’atenció, tant a la mare com a la criatura
ARA A PORTADA
-
-
La Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes demana traspassar aigua de l'Ebre a l'embassament de Siurana TarragonaDigital
-
-
L'òrgan de govern dels Fons Nuclears ultima les bases dels ajuts al sector primari i als autònoms Redacció
-
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals Redacció
Publicat el 11 de gener de 2023 a les 19:27
Actualitzat el 11 de gener de 2023 a les 19:28
Et pot interessar
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
-
Societat
Deu curiositats de Mar Lleixà, la nova alcaldessa de Tortosa
