El nou pla de coordinació territorial dels dispositius sanitaris en accident de múltiples afectats de la regió sanitària de l'Ebre ha creat una estructura operativa que estarà formada per un comitè d'emergències i quatre grups d'actuació. El grup sanitari tindrà un pla d'actuació propi que facilita la presa de decisions dels professionals, des del territori, i optimitza els recursos assistencials per atendre les víctimes. A partir del nou pla se seguiran fent simulacres al territori perquè són la clau perquè funcioni la coordinació que ha estat fonamental en casos reals com l'accident d'autobús de Freginals o l'accident químic de la setmana passada a la Pobla de Mafumet, al Tarragonès.
Un incident amb múltiples afectats (IMA) és aquell en què el nombre de víctimes reals o potencials supera la xifra de 6 víctimes greus o de 10 víctimes de qualsevol categoria. L'origen o la causa d'estos incidents pot ser diversa, des d'un accident de transport, passant per desastres naturals o creats per l'home, fins a un atac terrorista.
El Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (PRODICAT) del Departament d'Interior, preveu actuacions per gestionar les emergències, tant a Catalunya com al territori, i s'ha creat una estructura operativa de resposta formada per un comitè d'emergències i quatre grups d’actuació: intervenció, ordre, logístic i sanitari.
El grup sanitari, liderat per la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre, ha elaborat el seu propi pla d'actuació que dona resposta a la preparació anticipada i la gestió integrada dels IMA, ja que garanteix una comunicació àgil i concreta entre institucions sanitàries per facilitar les decisions i assegura l’optimització dels recursos sanitaris en l’assistència a les víctimes, així com l'assistència psicològica als afectats. "El pla incentiva la territorialització de les decisions a nivell sanitaris i el lideratge dels clínics. El pla territorial ho inclou perfectament", ha destacat el director del PLANUC, Xavier Jiménez.
"És molt important tota la part de coordinació, és imprescindible i això ha suposat un treball previ de cadascun del centres sanitaris, els hospitals i els centres d'atenció primària, de revisió dels seus propis plans per veure en una situació d'aquest tipus quina disponibilitat tindrien per atendre persones afectades sempre en coordinació i liderat pel servei emergències mediques", ha afegit Mar Lleixà, directora de la regió sanitària de les Terres de l'Ebre.
El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) gestiona l'actuació operativa extrahospitalària sobre el terreny i les derivacions als centres sanitaris de referència, que hauran de fer periòdicament revisions de la seua capacitat de resposta en el temps, d'acord amb el nombre de recursos que són capaços de mobilitzar en un cas d'incident amb múltiples afectats.
Les Terres de l'Ebre ja compten amb un pla d'emergències per a incidents amb múltiples víctimes més territorialitzat
Els hospitals i CAP revisen els plans interns per definir la seva capacitat d'assistència
- Sanitaris del SEM conversant abans de la presentació del pla de coordinació territorial dels dispositius sanitaris en accident de múltiples afectats a Tortosa. -
- ACN / Anna Ferràs
ARA A PORTADA
-
-
Les discrepàncies entre els regidors del PSC encallen el relleu a l’alcaldia de l’Ametlla de Mar Redacció
-
-
L'alcalde de Móra d'Ebre es reuneix amb Illa per abordar el retorn de l’helicòpter medicalitzat Redacció
-
Aigües de Tortosa invertirà 2,5 milions d'euros en substituir els comptadors i implantar la telelectura Redacció
Publicat el
04 de juny de 2019 a
les 19:25
Actualitzat el
04 de juny de 2019 a les
19:40
Et pot interessar
-
Societat
Anna Ferràs, nova presidenta de la Demarcació de Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes
-
Societat
La Ràpita alça la veu contra la retallada de línies educatives
-
Societat
La Festa del Mercat a la Plaça d'Amposta dedicarà la 18a edició a l’esport local
-
Societat
Arranca el nou pla de xoc de neteja intensiva d’illes de contenidors a Tortosa
-
Societat
Territori posa en marxa el planejament del futur Hospital Universitari de l’Ebre
-
Societat
Amposta recupera la Fira de Vehicles d’Ocasió i la trasllada al parc dels Xiribecs
