
Mou-te per TGN, la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Public de Qualitat i la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre lamenten que la Generalitat no respecte el consens territorial al qual es va arribar el passat 3 de desembre, quan els agents socials, polítics i econòmics de la demarcaió van apostar perquè el Ministeri de Foment executés la interconnexió de l’Arboç per facilitar l’alta velocitat entre els nuclis urbans de Tarragona i Barcelona, quan s’haja implantat el tercer fil. La nova opció que el Govern català ha posat sobre la taula és que la interconnexió entre la via convencional amb tercer fil i l’alta velocitat es dugui a terme a Subirats (al nord de Vilafranca) en comptes de l’Arboç.
Segons apunten els representants d'ambudes plataformes, este canvi significaria que el trajecte Tortosa– Barcelona amb alta velocitat duraria un mínim de 101 minuts. En canvi, si l’intercanviador es fes a l’Arboç, la durada del mateix trajecte seria de 93 minuts.

Un dels factors pels quals es perd tant temps és el percentatge de recorregut que es passaria a fer a través de la via convencional. Amb la interconnexió a l’Arboç, el percentatge de via d’alta velocitat que recorreria un tren Tarragona – Barcelona seria del 70% mentre que, amb la interconnexió de Vilafranca seria un 52%. Aquest fet provoca la pèrdua de temps ja esmentada i incrementa el risc d’endarreriments provocats per la major convivència dels trens d’alta velocitat amb els convencionals.


Foto: Comparativa de percentatge de via d'alta velocitat depenent de la interconnexió.
Nou servei entre Barcelona i València
D'altra banda, Renfe ha programat un nou servei Intercity entre Barcelona i València, amb la qual cosa incrementa l'oferta del corredor mediterrani amb 1.000 places més durant els caps de setmana, segons ha informat en un comunicat.
Aquest nou servei sortirà de l'estació de València Nord a les 18.25 hores amb arribada a Barcelona a les 22.35, i en sentit contrari al tren unirà les dues capitals sortint de la catalana a les 10.30 i arribant a València Nord a les 14.35.
Els dissabtes i dilluns i en sentit Barcelona-València circularà amb parada a Tarragona, Salou, l'Aldea-Amposta, Vinaròs, Benicarló-Peníscola, Alcalà de Xivert, Orpesa, Benicàssim, Castelló, Sagunt i València Cabanyal.
Nou servei entre Barcelona i València
D'altra banda, Renfe ha programat un nou servei Intercity entre Barcelona i València, amb la qual cosa incrementa l'oferta del corredor mediterrani amb 1.000 places més durant els caps de setmana, segons ha informat en un comunicat.
Aquest nou servei sortirà de l'estació de València Nord a les 18.25 hores amb arribada a Barcelona a les 22.35, i en sentit contrari al tren unirà les dues capitals sortint de la catalana a les 10.30 i arribant a València Nord a les 14.35.
Els dissabtes i dilluns i en sentit Barcelona-València circularà amb parada a Tarragona, Salou, l'Aldea-Amposta, Vinaròs, Benicarló-Peníscola, Alcalà de Xivert, Orpesa, Benicàssim, Castelló, Sagunt i València Cabanyal.