La comissió executiva de la Reserva de la Biosfera Terres de l'Ebre ha aprovat i prioritzat les accions del pla de comunicació amb què es vol incrementar la visibilitat a la marca EbreBiosfera –perquè "es respire arreu". Un dels punts claus de l'estratègia és reivindicar-se com el territori més sostenible de país i el principal productor agroalimentari de proximitat, "valors afegits" que la marca ha d'aportar a les empreses perquè s'hi adherisquen –actualment ho han fet 160, sobretot agroalimentàries i turístiques-. El pla també proposa reforçar el sentiment de pertinença del la ciutadania i l'orgull pel model de territori. Compta ja amb uns 3 MEUR de recursos. La marca EbreBiosfera es promocionarà a Alimentària i aviat estrenarà portal web.
Estet dimecres la comissió executiva de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre ha avalat l'estratègia i les accions de pla de comunicació de la marca, enfocades a posicionar el territori com un referent de productes agroalimentaris de proximitat, pel seu desenvolupament sostenible i un model ecoturístic de valors mediambientals. El desplegament del pla comença per augmentar "la notorietat" de la marca EbreBiosfera dins del territori i despertar interès i compromís empresarial. "El sector productiu l'ha de percebre com una marca que els genera valor afegit", ha subratllat el delegat del Govern, Albert Salvadó. No es tracta només "d'allargar el llistat", sinó que la marca siga "claríssimament una aportació de valor per a les empreses".
Les accions de màrqueting i comunicació s'han prioritzat perquè "la reputació i notorietat" de la marca s'eixample "dins i fora del territori". "Ha d'estar present arreu i que quan entres a les Terres de l'Ebre, respires, veges i percebes la marca EbreBiosfera, amb molts imputs perquè en l'experiència de l'usuari quede clar que està dins de la Reserva de Bioesfera", ha explicat Salvadó.
Per aconseguir-ho, també hi haurà accions de pedagogia sobre què és i quins beneficis comporta la marca per al territori i sobretot accions per aconseguir "un sentiment i orgull de pertinença" entre la societat i els agents socioeconòmics de l'Ebre. En este sentit, el president del Consell Comarcal del Baix Ebre i del COPATE (Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre), Xavier Faura, ha recordat que la marca certifica els valors mediambientals i de sostenibilitat defensats i assolits pel territori i que cal "defugir el victimisme i el pessimisme".
"Les Terres de l'Ebre som un entorn ideal per viure, un espai amb una gran qualitat de vida perquè ha sabut combinar el creixement econòmic i social amb la sostenibilitat mediambiental", ha destacat Faura. Les actuacions del pla serviran perquè la marca EbreBiosfera consolide el territori com un pol d'atracció econòmica i el posicione com a referent de desenvolupament sostenible, de turisme de natura, ecològic, familiar i saludable, i de productes de proximitat.
És per això que el pla estratègic, elaborat per l'empresa Undatia Comunicació, ha estat finançat pel departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. El director territorial Jesús Gómez ha insistit que les Terres de l'Ebre són "el rebost de Catalunya" i ha de ser "fàcil" que el consumidor identifique que els seus productes estan dins la Reserva de la Biosfera. És per això que el departament continuarà implicat per implementar l'estratègia i "donar més visibilitat a la marca". "Volem no només ser producte Km0 de Catalunya sinó un producte sostenible i d'un entorn mediambiental i natural que volem conservar perquè és un privilegi i la nostra senya d'identitat", ha dit Gómez.
L'EbreBiosfera desplegarà un pla per eixamplar la visibilitat i la implicació socioeconòmica de la marca
La comissió executiva prioritza les accions per a les quals hi ha almenys 3 MEUR de recursos
ARA A PORTADA
-
Amposta i Tortosa rebran el finançament del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029 Joan Navarro
-
El castell de Miravet incorpora realitat virtual i renova la museografia amb noves perspectives Redacció
-
El Govern i Alcanar acorden impulsar les obres per evitar inundacions al barranc del Llop i comprar o expropiar les cases Redacció
-
L'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre posa en marxa el nou servei de Ressonància Magnètica Nuclear Redacció
-
Publicat el 23 de març de 2022 a les 17:01
Actualitzat el 23 de març de 2022 a les 17:12
Et pot interessar
-
Societat
L'alcaldessa de Mas de Barberans denuncia talls de llum recurrents quan plou
-
Societat
Mor una veïna d'Amposta en l'accident múltiple a l'AP-7
-
Societat
Els Bombers fan 8 serveis per inundacions de baixos i pàrquings, la majoria a Alcanar
-
Societat
L'IDECE i el CERM alliberen 44 esturions al riu Ebre per recuperar l'espècie
-
Societat
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
