El divendres 22 d’abril Sègula Films presenta el el documental La Filla del Farer (Mario Pons, 2014) dintre de la Setmana Cultural 2016 de Sant Jordi organitzada per l'Ajuntament de l'Ampolla. L'acte rememorarà els 78 anys de la retirada de l'exèrcit republicà de la riba dreta de l'Ebre amb l'arribada de les tropes franquistes, moment en el qual el General Enrique Líster va fer cremar el far de Buda i dinamitar els ponts de Tortosa i Móra l'Ebre. “A Buda vam viure els anys més feliços, també els més tristos de la nostra vida” diu Manolita Cabezas protagonista el film.
La presentació del documental tindrà lloc a les 22:00h al Casal Municipal de l'Ampolla i comptarà amb les intervencions d'Antonio Cabezas Azuara, de 92 anys i últim supervivent del far habitat de Buda; d'Helena Garrigós Cabezas, historiadora i protagonista del documental, i d'Alfred Vallès Cabezas, tots dos nets del faroner de Buda entre l’any 1931 i 1938.
Durant l'acte es projectaran imatges d'arxiu de la batalla i caiguda del front de l'Ebre el 1938 i de la inauguració del monument franquista de Tortosa a l'any 1966 per tal d'obrir un debat públic sobre les icones populars en la memòria col·lectiva de les Terres de l'Ebre i la pervivència de la simbologia feixista. A més, el grup "Los Sirgadors", autors de la banda sonora del documental, actuaran en directe acompanyats de projeccions de Sègula Films.
L'Ampolla retrà homenatge al far de Buda 78 anys després de la seua crema
La presentació del documental "La Filla del Farer" commemorarà la Batalla de l'Ebre i obrirà un debat sobre els símbols franquistes a les Terres de l'Ebre
- La filla del farer es va presentar al Museu del Mar de la Ràpita amb gran èxit de públic. -
- Ingrid Pons
ARA A PORTADA
-
Tortosa rep una subvenció d'1,5 milions d'euros per fer el Centre de Creació Artística als Josepets Redacció
-
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre Redacció
-
La nova temporada d'«El foraster» ja té itinerari: els pobles que visitarà Quim Masferrer el 2026 Redacció
-
-
El Govern assegura que la represa de les obres d'ampliació no alentirà la construcció del nou hospital a Tortosa Redacció
Publicat el 19 d’abril de 2016 a les 13:12
Actualitzat el 19 d’abril de 2016 a les 14:02
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
-
Societat
La Ràpita renova el parc mòbil amb l'adquisició de set vehicles elèctrics
-
Societat
Amposta engega el Pla de Foment de la Lectura per impulsar l’hàbit lector
-
Societat
Roquetes tanca la Fira de Nadal amb una injecció econòmica al comerç local superior als 30.000 euros
-
Societat
Joan Roig: «El futur d'Alcanar estarà marcat pel canvi climàtic, viurem focalitzats en protegir-nos del que ens ha de venir, que és molt greu»
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R15 entre Faió-La Pobla de Massaluca i Casp i entre Pradell i Móra la Nova
