L’alumnat de 3r d’ESO de l’INS Els Alfacs de la Ràpita ha presentat, este matí, un conjunt de propostes del projecte #Stopcovid per abordar les necessitats que els ha ocasionat la pandèmia, en un acte a l’Auditori Sixto Mir. El projecte #StopCovid ha estat impulsat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de la Ràpita, els Serveis territorials de Salut, Educació i Joventut a les Terres de l’Ebre i l’Institut Els Alfacs de la Ràpita; amb la finalitat d’escoltar les propostes dels joves i adolescents per millorar la prevenció de la transmissió del virus i la seva situació emocional, tant en l’àmbit escolar com municipal.
En l’acte, una trentena d’alumnes han exposat, davant l’equip directiu del centre i els òrgans impulsors del projecte, vuit propostes perquè s’entenguin els motius de les seves conductes i per tant, aquestes s’executen per millorar les seves actituds amb relació a la transmissió del virus.
La regidora d’Educació, Èrika Ferraté, ha explicat que “ens fa falta tenir un coneixement més profund de quines són les causes que moltes vegades poden provocar determinades actituds del jovent i amb aquest projecte, de treball conjunt amb ells, aconseguirem revertir la situació, és a dir, escoltarem les seves propostes i les valorarem perquè totes aquelles que es puguin aplicar, es duguin a terme”.
Per la seua banda, la coordinadora dels Serveis educatius als Serveis territorials de les TTEE, Pilar Caballé, ha agraït a l’alumnat la seva implicació a l’hora de seguir les normes bàsiques perquè “amb totes les mesures aplicades, i amb l’actitud de l’alumnat, hem fet de les escoles un lloc segur”.
Este projecte es va engegar, davant les problemàtiques i necessitats detectades en el jovent: estigmatització de les seues conductes com a transmissors del virus i col·lectius irresponsables, manca de missatges institucionals adreçats a ells i elles, manca de protagonisme i participació, manca d’atenció als problemes psicològics i emocionals, etc. El director del centre Paco Brunet, ha explicat que “el projecte surt d’estes mancances, perquè en molt de temps no se’ls ha preguntat que pensen o com se senten” i destaca que “l’acollida dels alumnes ha sigut molt bona” i que “en l’elaboració dels projectes cada alumne ha parlat des de les seves inquietuds”.
El projecte es va impulsar al mes d’abril amb enquestes i entrevistes a l’alumnat. Posteriorment, es van dur a terme intervencions a les aules, a l’assignatura de cultura i valors, per donar lloc a la fase propostes. La fase de propostes va donar lloc a treballar-les, exposar-les als òrgans impulsors del projecte i que aquests puguin valorar la seua execució.
- Presentació de les estratègies dels alumnes per abordar els efectes que els ha produït la pandèmia -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Brussel·les vol retallar a 9 els dies de pesca d'arrossegament però permetrà ampliar-los a qui aplique mesures Redacció
-
Els pescadors de l'Ebre veuen «insuficient» l'ampliació de dies i asseguren que hi ha peix per sortir més Redacció
-
-
La CUP reclamarà al ple de Tortosa més control públic de les emissions de l'empresa Kronospan Redacció
-
Publicat el 18 de juny de 2021 a les 18:26
Actualitzat el 18 de juny de 2021 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa millora el paviment i renova l'enllumenat públic del polígon Baix Ebre
-
Societat
Drets Socials i Inclusió culmina una inversió de prop de 280.000 euros en actuacions d'accessibilitat a l'Ebre
-
Societat
La CGT exigix aturar la gigafactoria d'IA de Móra la Nova
-
Societat
'Batecs de l'Ebre', el primer vi solidari de la DO Terra Alta per ajuda als pobles del Montsià afectats pels aiguats
-
Societat
Alcanar acollirà l’entrega dels Solets de Primavera de la Guia Repsol 2026
-
Societat
Tortosa adequarà la grada del camp de futbol de l'Estadi amb el pla de millora dels equipaments esportius
