L’alumnat de 3r d’ESO de l’INS Els Alfacs de la Ràpita ha presentat, este matí, un conjunt de propostes del projecte #Stopcovid per abordar les necessitats que els ha ocasionat la pandèmia, en un acte a l’Auditori Sixto Mir. El projecte #StopCovid ha estat impulsat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de la Ràpita, els Serveis territorials de Salut, Educació i Joventut a les Terres de l’Ebre i l’Institut Els Alfacs de la Ràpita; amb la finalitat d’escoltar les propostes dels joves i adolescents per millorar la prevenció de la transmissió del virus i la seva situació emocional, tant en l’àmbit escolar com municipal.
En l’acte, una trentena d’alumnes han exposat, davant l’equip directiu del centre i els òrgans impulsors del projecte, vuit propostes perquè s’entenguin els motius de les seves conductes i per tant, aquestes s’executen per millorar les seves actituds amb relació a la transmissió del virus.
La regidora d’Educació, Èrika Ferraté, ha explicat que “ens fa falta tenir un coneixement més profund de quines són les causes que moltes vegades poden provocar determinades actituds del jovent i amb aquest projecte, de treball conjunt amb ells, aconseguirem revertir la situació, és a dir, escoltarem les seves propostes i les valorarem perquè totes aquelles que es puguin aplicar, es duguin a terme”.
Per la seua banda, la coordinadora dels Serveis educatius als Serveis territorials de les TTEE, Pilar Caballé, ha agraït a l’alumnat la seva implicació a l’hora de seguir les normes bàsiques perquè “amb totes les mesures aplicades, i amb l’actitud de l’alumnat, hem fet de les escoles un lloc segur”.
Este projecte es va engegar, davant les problemàtiques i necessitats detectades en el jovent: estigmatització de les seues conductes com a transmissors del virus i col·lectius irresponsables, manca de missatges institucionals adreçats a ells i elles, manca de protagonisme i participació, manca d’atenció als problemes psicològics i emocionals, etc. El director del centre Paco Brunet, ha explicat que “el projecte surt d’estes mancances, perquè en molt de temps no se’ls ha preguntat que pensen o com se senten” i destaca que “l’acollida dels alumnes ha sigut molt bona” i que “en l’elaboració dels projectes cada alumne ha parlat des de les seves inquietuds”.
El projecte es va impulsar al mes d’abril amb enquestes i entrevistes a l’alumnat. Posteriorment, es van dur a terme intervencions a les aules, a l’assignatura de cultura i valors, per donar lloc a la fase propostes. La fase de propostes va donar lloc a treballar-les, exposar-les als òrgans impulsors del projecte i que aquests puguin valorar la seua execució.

- Presentació de les estratègies dels alumnes per abordar els efectes que els ha produït la pandèmia -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Amposta presenta un projecte de 25 milions al Pla de Barris per recuperar l'espai urbà de la façana fluvial Redacció
-
L'equip del Punt Lila rep formació d'autodefensa contra la violència masclista i LGTBIfòbica Redacció
-
El CAT reduirà un 10% el consum energètic de bombar l'aigua del minitransvasament de l'Ebre des de l'Ampolla Redacció
-
Demanen entre 19 i 29 anys de presó per als acusats de matar un jove a Roquetes fa tres anys Redacció
-
Publicat el 18 de juny de 2021 a les 18:26
Actualitzat el 18 de juny de 2021 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat Els pagesos del Montsià i el Baix Ebre avancen la collita de l’oliva per produir olis verds de més qualitat
-
Societat Les Salines de la Trinitat: una explotació única a Catalunya
-
Societat Quan la sal marca la identitat d’un poble
-
Societat Roquetes rebrà Pau Hidalgo amb una gran festa
-
Societat Agricultura es compromet a acompanyar els pagesos afectats per les pluges torrencials a l’Ebre
-
Societat El Col·legi de Periodistes a l’Ebre demana que Josep Bayerri siga nomenat cronista oficial de Tortosa