L'Ajuntament d'Ulldecona s'ha reunit amb els representants de la Cooperativa Agrícola del municipi per estudiar la possible adquisició de l'antic edifici, situat al número 175 del carrer Major. Durant la trobada, on a més de les parts interessades també van acudir representants de la Generalitat, es van barallar diverses opcions i procediments a seguir en cas que s'acabe materialitzant la compra de l'edifici per part de l'Ajuntament. L'immoble es va acabar de construir l'any 1957, està catalogat com a Bé Cultural d'Interès Local.
Segons l'alcaldessa, Núria Ventura, la voluntat del govern municipal per a l'edifici és poder ubicar-hi a mig termini l'Escola Municipal de Música, actualment repartida per diverses dependències municipals i amb dades creixents tant d'inscripció d'alumnes com de professorat contractat. Per la seua banda, la Cooperativa Agrícola d'Ulldecona traslladaria les dependències actuals a altres espais que ja són de la seua propietat, sense haver de fer cap nova adquisició.
L'entitat va signar el 2014 una operació de finançament de 530.000 euros, avalada en un 75% per la Generalitat, mentre que el 25% restant es va garantir mitjançant la pignoració d'un dipòsit de 132.500 euros a l'entitat financera, materialitzat amb l'ampliació voluntària que van realitzar els socis cooperativistes. Això els va permetre retornar els dipòsits de la secció de crèdit, després del seu tancament aquell mateix any, i eliminar l'endeutament de la Cooperativa.
L'Ajuntament d'Ulldecona estudia comprar l'edifici històric de la Cooperativa Agrícola
L'immoble data de l'any 1957 i està catalogat com a Bé Cultural d'Interès Local
ARA A PORTADA
-
-
El Meteocat activa l'alerta vermella i situa gairebé tot el país en perill per pluges Lluís Girona Boffi
-
Una avaria a la catenària talla deu hores la circulació ferroviària entre Reus i Móra la Nova Redacció
-
-
Els Ajuntaments afectats pel foc de Paüls demanaran a Illa total celeritat en el cobrament dels ajuts directes a pagesos i ramaders Redacció
Publicat el 23 de gener de 2019 a les 17:51
Actualitzat el 23 de gener de 2019 a les 17:59
Et pot interessar
-
Societat El curs escolar 2025-2026 arrenca amb menys alumnat i la prohibició del mòbil a les aules obligatòries
-
Societat La locomotora històrica Yeyé torna a circular pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova
-
Societat Les ajudes al lloguer exclouen el 8% de noves llars de les Terres de l'Ebre
-
Societat L'ebrenc que pedala pel projecte Emma encara la recta final de la volta al món en bicicleta
-
Societat Tortosa obri la licitació de les botigues exteriors buides del mercat municipal per reactivar l’activitat comercial
-
Societat La PDE encetarà el 20 de setembre els actes del seu 25è aniversari