L'Ajuntament de Tortosa aprovarà este dilluns la creació i la composició del Consell Sectorial de Participació Ciutadana de les Dones de la ciutat. Es tracta d'una nova eina de participació ciutadana, focalitzada sobre qüestions que afecten principalment el col·lectiu femení de la ciutat. El consell, de caràcter consultiu, serà una de les veus que contribuïsquen a l'elaboració del nou Pla de Polítiques Transversals de Dones de Tortosa, en el qual ja treballa l'Ajuntament per a actualitzar el pla vigent des del 2018.
A més a més, també intervindrà en la preparació d'actes commemoratius del calendari, com el 8-M o el 25-N, així com en la implementació d'accions vinculades amb la prevenció de les violències sexuals en entorns festius i d'oci al municipi. La composició d'este consell sectorial inclou representants de les entitats del municipi relacionades amb les dones, així com altres representants de la societat tortosina d'especial rellevància i representació en l'àmbit de la igualtat i de la perspectiva de gènere.
El Consell estarà presidit per l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, i també inclou membres designats per cadascuna de les formacions polítiques amb representació al consistori. L'aprovació del Consell de Participació Ciutadana de les Dones està previst que es duga a terme durant el ple ordinari de juny, este dilluns a la tarda. Formaran part d'este primer Consell: Maria Cinta Miralles Rueda, en representació de l'Associació de Dones de Remolins; Ana Mari Romero Melich, de l'Associació de Dones de Sant Llàtzer, i Teresa Nolla Carles, de l'Associació de Dones Punta Rodona, de Bítem. Pel que fa a les representants d'especial representació, corresponen a diferents sectors de la societat tortosina i a diferents franges d'edat: Raquel Revuelta Suarez, de l'àmbit de l'ensenyament; Sílvia Tejedor Barrios, del periodisme; Júlia Audí Serret, implicada en moltes entitats de la ciutat, i Lluïsa Garcia Martí, presidenta de l'Associació de Dones de Ferreries.
Recentment, l'Ajuntament de Tortosa ja ha creat el Consell Sectorial de Participació Ciutadana en l'àmbit LGTBI i té previst crear en les pròximes setmanes els consells de l'àmbit de la Salut i el dels Serveis Socials.
L'Ajuntament de Tortosa impulsa la creació del Consell Sectorial de Participació Ciutadana de les Dones
L'òrgan està presidit per l'alcaldessa, Meritxell Roigé, i integrat per representants de la societat, d'entitats i membres dels grups municipals

- Roda de premsa prèvia al ple municipal. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
El pla conjunt entre Estat, Generalitat i Taula de Consens per salvar el Delta de l'Ebre ha d'estar llest al setembre Redacció
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 13 de juny de 2022 a les 17:24
Actualitzat el 13 de juny de 2022 a les 17:47
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca