L'Ajuntament de la Ràpita ha obert la convocatòria d'una segona edició dels ajuts de 'La Botigueta', els quals permeten als seus beneficiaris comprar aliments frescos al mercat municipal amb una targeta moneder. Un cop exhaurida la dotació econòmica de la primera convocatòria, el consistori destina 6.000 euros més gràcies a les modificacions pressupostàries que s'han aprovat amb motiu de la crisi del coronavirus.
La primera convocatòria, que es va obrir en plena pandèmia durant el passat mes d'abril, també tenia una dotació de 6.000 euros dels quals se n'han atorgat 5.940 euros. En poc menys de dos mesos, els serveis socials municipals han atès 32 sol·licituds (cadascuna corresponent a una unitat familiar diferent) que ha permès ajudar un total de 86 persones.
La regidora de Polítiques Socials i Igualtat, Oona Tomàs, ha explicat que davant la situació de crisi sanitària provocada per la Covid-19 “es va creure necessari aprovar una nova convocatòria que s’ha pogut materialitzar gràcies a la modificació pressupostària del ple del mes d’abril”. Tomàs també ha avançat que la regidoria està treballant en una tercera convocatòria.
“Ara la necessitat és en la compra d’aliments, juntament amb altres necessitats que també estem treballant des dels serveis socials. Per això encoratgem a totes aquelles persones que les puguen necessitar a què es posen en contacte amb els serveis socials, on se’ls atendrà i se’ls informarà de les diferents ajudes que oferisquen les administracions públiques”, ha afegit Tomàs.
Este ajut es materialitza en una targeta moneder que els serveis socials recarreguen cada setmana amb un import que permet comprar aliments frescos al mercat municipal. Este sistema evita l'estigmatització de l'usuari en poder escollir una gran diversitat d'aliments frescos d'una manera còmoda i discreta. A més a més, també permet dinamitzar el Mercat Municipal, ja que només es podran fer servir a les seves paradetes.
L’Ajuntament de la Ràpita obre una segona convocatòria dels ajuts de La Botigueta
En la primera tongada s’ha ajudat a 86 personas a comprar aliments frescos al mercat municipal
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de juny de 2020 a
les 19:06
Actualitzat el
03 de juny de 2020 a les
19:09
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa destina 60.000 euros en ajudes d’habitatge contra el risc residencial
-
Societat
Crític.Cat s’estén a l’Ebre i al Camp de Tarragona per garantir una atenció equitativa als pacients crítics
-
Societat
Afectacions mínimes a la carretera entre Poble Nou i la Ràpita durant la campanya de l’arròs
-
Societat
ESARDI rep una beca internacional per impulsar un hub tecnològic i creatiu al centre
-
Societat
Tortosa celebra la 80a edició d'Expoebre amb el lema 'Construint història i records de futur'
-
Societat
El campus ebrenc de la URV celebra vint anys amb la mirada posada en el futur
