Des d’esta setmana, el municipi de Deltebre compta amb tres nous desfibril·ladors externs automàtics (DEA) que s’han instal·lat al Passeig Marítim de Riumar, al mercat de Jesús i Maria, i al mercat de La Cava. Tres nous aparells que se sumen als 6 DEAS que estan ubicats en diferents equipaments del municipi i als 2 mòbils de la Policia Local.
Els DEA són aparells segurs i efectius que permeten realitzar una descàrrega elèctrica sobre el cor d’una persona en aturada cardiorespiratòria minuts abans que arribi l’ajut professional. Per això, des de l’Ajuntament de Deltebre, este mes de setembre, també s’impulsarà una formació per facilitar que la ciutadania propera als aparells disposin dels coneixements bàsics per al seu funcionament, tot i que no és imprescindible haver rebut una formació específica ja que el seu ús és intuïtiu.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha explicat que “més enllà dels desfibril·ladors actuals, i dels que hem instal·lat aquesta setmana, seguirem ampliant els dispositius en diferents emplaçament del municipi per tal de garantir que Deltebre sigui un municipi càrdio-protegit, tal com ens vam comprometre amb el Pla de Govern legitimat per la ciutadania en les darreres eleccions”.
Estos tres nous aparells s’han contractat mitjançant un renting a través de l’acord marc amb l’Associació Catalana de Municipis que es va aprovar per la Junta de Govern Local.
L’Ajuntament de Deltebre amplia el desplegament de dispositius DEA en punts clau del municipi
Societat
Els DEA són aparells segurs i efectius que permeten realitzar una descàrrega elèctrica sobre el cor d’una persona en aturada cardiorespiratòria minuts abans que arribi l’ajut professional
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juliol de 2021 a
les 17:56
Actualitzat el
13 de juliol de 2021 a les
18:10
Et pot interessar
-
Societat
Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta
-
Societat
Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
