El municipi d’Alcanar ha commemorat enguany, per primera vegada, el Dia Internacional del Dol Perinatal, Gestacional i Neonatal. L’acte va tenir lloc el dia 16 d'octubre, a la replaceta situada al camí del cementiri, on es va retre un petit homenatge a les criatures que han mort abans del seu naixement, en el moment de néixer o en les primeres setmanes de vida.
Esta iniciativa és la primera acció d’un projecte de suport i acompanyament al dol perinatal que es desenvoluparà en els pròxims mesos i que ha comptat amb el suport de tots els grups polítics municipals. En el transcurs de l’acte es va encendre una espelma en record a tots els nadons del municipi que han marxat abans d’hora.
La regidora d’Afers Socials i Famílies, Maribel Ramon, va anunciar la voluntat del consistori de dotar el municipi amb un espai memorial destinat a donar suport i acompanyar les famílies que han patit aquesta traumàtica situació. “Es tracta de reconèixer el dol de les famílies i parelles afectades i oferir-los un espai de recolliment i serenor per recordar el fill o filla que han perdut. És per això que volem que siguen les mateixes famílies les que proposen aquest espai, així com els elements que consideren més adequats per al reconeixement del dol i homenatge als seus fills”. Maribel també va explicar que dins d’aquest mateix projecte es programaran tallers i conferències al voltant del dol gestacional, perinatal i gestacional.
La xerrada de la psicòloga canareva Judit Labernia, especialitzada en este tipus de dol, va centrar este primer homenatge. Labernia va explicar que malgrat ser freqüent, la mort perinatal i gestacional constitueix un tema tabú, “un dol desautoritzat, ja que la societat no reconeix aquests infants i sovint minimitza la seua pèrdua”. En este sentit, considera necessària la creació d’espais de trobada i de suport a les persones afectades.
“És molt important que se senten acompanyades socialment en el procés de dol que comporta aquesta dura experiència. El saber i l’experiència d’altres persones que han transitat i integrat aquest patiment és molt valuós", va explicar Labernia.
L’Ajuntament d’Alcanar crearà un espai per al dol perinatal, gestacional i neonatal
La xerrada de la psicòloga canareva Judit Labernia, especialitzada en este tipus de dol, va centrar este primer homenatge
- Xerrada sobre el dol perinatal, gestacional i neonatal a càrrec de la psicològa canareva Judit Labernia -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Tortosa obre la ciutat al riu amb una zona d'oci, un nou carril bici i la reordenació de la rambla Felip Pedrell Redacció
-
-
El govern espanyol demana per carta a 106 municipis que detallen els danys d'episodis catastròfics Redacció
-
-
Considerada «molt forta» la candidatura de Móra la Nova per instal·lar una de les gigafactories europees d'IA Redacció
Publicat el 20 d’octubre de 2021 a les 20:44
Actualitzat el 20 d’octubre de 2021 a les 20:59
Et pot interessar
-
Societat
Fires i mercats de Nadal 2025 a les Terres de l'Ebre
-
Societat
Científics de la URV constaten que la qualitat dels carbohidrats en la dieta té un paper clau per prevenir demències
-
Societat
Els comerços de Tortosa es desperten amb pintades per no tenir accessos adaptats
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa construïx el segon aparcament als antics terrenys de Renfe
-
Societat
Bombers voluntaris de l'Ebre i Tarragona demanden la Generalitat per reclamar drets laborals
-
Societat
La població creix un 1,7% a les Terres de l'Ebre
