La Universitat Rovira i Virgili i la Fundació TIC Salut Social han iniciat un estudi pilot per conèixer les competències digitals dels estudiants del grau d’Infermeria al campus Terres de l’Ebre. L’estudi avaluarà les competències digitals dels estudiants que cursin o hagin cursat l’assignatura de ‘Tecnologies de la Informació, comunicació i documentació’ amb l’objectiu de conèixer les competències digitals dels futurs professionals sanitaris. Els resultats determinaran si cal fer canvis en la metodologia de l’assignatura per millorar els coneixements dels estudiants en l’àmbit digital.
El programa, anomenat ‘COMPDIG-GRAU’, forma part del Projecte Competències Digitals dels Professionals de Salut (COMPDIG_Salut), impulsat pel Departament de Salut i el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, i coordinat per la Fundació TIC Salut Social. Els professors investigadors de la URV responsables del projecte, Gerard Mora i Marta Berenguer, destaquen la “importància” de mantenir actualitzats als estudiants en matèria de competències digitals, estar “a l’avantguarda” i així “continuar millorant” la qualitat de l’aprenentatge, per a que puguin assolir els reptes professionals en àmbit sanitari.
“Cal estar al capdavant de la innovació, alerta i atents a tot el que va sorgint diàriament per ser pioners. Hem d’anticipar-nos”, expressa Berenguer. La prova pilot ja està en marxa i es preveu que en el termini d’un mes arribin els primers resultats. “Ens ajudarà a entendre en quin estat es troben els estudiants i ens permetrà fer canvis en la metodologia de l’assignatura per millorar-la, si s’escau”, afegeix la investigadora i coordinadora de ‘Tecnologies de la Informació comunicació i documentació’.
El nou conveni de col·laboració, que s’inicia al campus Terres de l’Ebre de la URV i s’estendrà a altres universitats catalanes, aportarà nous resultats al programa COMPDIG_Salut, que podran comparar-se amb els resultats de l’Estudi Exploratori de Competències Digitals dels Professionals Sanitaris de Catalunya, en el qual van participar més de 800 professionals. “El nostre objectiu és conèixer el nivell de competències digitals dels futurs professionals sanitaris, per posteriorment contribuir a la definició d’accions de millora dels seus currículums en l’àmbit digital, si s’escau”, explica Elisenda Reixach, responsable del programa a la Fundació TIC Salut Social.
Les competències digitals engloben tots els coneixements, habilitats i actituds que permeten realitzar un ús conscient, segur, creatiu i crític de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l’entorn laboral i personal. Davant el desenvolupament constant de les TIC, la ciutadania demanda un nou model de gestió i assistència que incorpori el seu ús en la prestació de serveis sanitaris.
La URV inicia una prova pilot per conèixer les competències digitals dels estudiants d’Infermeria
Els professors investigadors de la URV responsables del projecte, Gerard Mora i Marta Berenguer, destaquen la importància de mantenir actualitzats als estudiants en matèria de competències digitals
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de març de 2022 a les 11:54
Actualitzat el 17 de març de 2022 a les 12:11
Et pot interessar
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball
-
Societat El port esportiu de les Cases d’Alcanar queda buit i el Club Nàutic denuncia «engany i marginació»
-
Societat Investiguen per prevaricació Joan Alginet, expresident del Consorci d’Aigües de Tarragona
-
Societat Tortosa activa un procés participatiu per repensar la plaça Francesc Macià de Ferreries